השוק

ארה"ב תורמת באג"ח: 200 מיליון דולר גויסו באמצעות הבונדס

נשיא ומנכ״ל ארגון הבונדס דני נוה: ״ההיענות במדינות רבות בארה"ב הייתה מיידית, עד כדי כך שהביקוש עלה על כמות האג"ח שהייתה ביכולתנו למכור באותה הנקודה"
מערכת ice | 
ישראל ארה"ב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בקמפיין שבוצע בעקבות המלחמה, גייס ארגון הבונדס העולמי למעלה מ-800 מיליון שקל (200 מיליון דולר) במכירת אג"ח והתחייבויות ממשקיעים, מתוכם כמעט 600 מיליון שקל מרכישות אג"ח של מדינות, מוסדות ורשויות מקומיות בארה"ב.
בין המדינות שרכשו בונדס בהיקף כולל של 150 מיליון דולר - פנסילבניה, פלורידה, אילינוי, ניו יורק, טקסס ואוהיו. אליהן הצטרפו מחוז פאלם ביץ', העיר מיאמי ביץ׳, ו-Cross River. סכום זה מתווסף ליעד הגיוס השנתי של הבונדס שעמד על מיליארד דולר ונחצה עם פרוץ המלחמה.

נשיא ארגון הבונדס, דני נוה: ״היקף התמיכה במדינת ישראל בארה״ב הוא עצום, חוצה מפלגות ומושרש עמוקות בכל רחבי אמריקה. ההיענות במדינות רבות בארה"ב הייתה מיידית עד כדי כך שהביקוש עלה על כמות האג"ח שהייתה ביכולתנו למכור באותה הנקודה. במקביל, אלפי יהודים מרחבי העולם מבטאים את התמיכה שלהם בישראל באמצעות רכישה של אגרות חוב לעצמם, כאשר רבים תורמים אותן לארגונים שונים שתומכים בבתי חולים, ארגוני חירום וחיילי צה״ל".
יו"ר דירקטוריון הבונדס, הווארד גולדשטיין: "המסר של העם האמריקני לאחינו ואחיותינו בישראל הוא חד משמעי: עמדו חזק, אתם לא לבד. אנחנו כאן איתכם ותמיד נהיה אתכם. ארה"ב עומדת לצד ישראל עכשיו יותר מתמיד. ארגון הבונדס הוכיח שוב שהוא מרכיב מכריע בעמוד השדרה הפיננסי של ישראל. עם ישראל חי!".
מנהל הכספים הראשי של מדינת פלורידה, ג'ימי פטרוניס, שמדינתו הכריזה על השקעה בסך 25 מיליון דולר, אמר כי "לפלורידה ולישראל יש קשרים כלכליים ואישיים עמוקים, ומדינתנו עומדת באופן חד משמעי עם ישראל בעקבות התקפות הטרור הנתעבות שנתמכו על ידי איראן השבוע. התחייבנו לתמוך בישראל הן מבחינה מוסרית והן מבחינה כספית, ולכן אני גאה להכריז שפלורידה תשקיע 25 מיליון דולר נוספים באג"ח של ישראל, כדי לתמוך עוד יותר בבעלת בריתנו במזרח התיכון.
"השקעה היסטורית זו, מגדילה את תיק האג"ח של המדינה שלנו בישראל ליותר מ-80 מיליון דולר ולא רק מספקת לפלורידה השקעה חזקה, אלא גם מחזקת עוד יותר את המחויבות של פלורידה לעמוד לצד ישראל ולתמוך בה. עם ישראל, ישראלים אמריקאים ותושבי פלורידה יהודים ברחבי המדינה שלנו- פלורידה גאה לעמוד לצדכם. אני מעודד משרדי אוצר של מדינות אחרות בארה"ב לתמוך בישראל על ידי רכישת אגרות חוב ישראליות היום".
גזבר אוהיו, רוברט ספראג, שמדינתו רכשה אג"ח ב-20 מיליון דולר: "עכשיו זה הזמן לעמוד לצד ישראל. במשך 30 שנה, איגרות החוב של ישראל היו, וממשיכה להיות, השקעה חזקה עבור משרד האוצר של אוהיו. אנו גאים לבצע את הרכישה הזו של 20 מיליון דולר ולספק נזילות כספית הנחוצה נואשות לישראל בזמן שהיא נלחמת נגד מעשי הטרור הנתעבים הללו".
במשך 72 שנים, ארגון הבונדס העולמי גייס מעל ל-49 מיליארד דולר ברחבי העולם, לפיתוח של מגוון מגזרים בכלכלת ישראל. אגרות חוב של ישראל הן השקעה חכמה, עם שיעורי ריביות חזקים, והן השקעה משמעותית, המשמשת קשר וחיבור סמלי לישראל עבור יהודים ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה