השוק

שטראוס בבעיה? מפעלי המזון בדרום מושבתים

המלחמה בדרום השביתה מפעלים רבים של תעשיית המזון כמו מפעל 'תפוגן' בשדרות ועוד שלושה מפעלים של קבוצת שטראוס. כיצד כל זה ישפיע על המשק הישראלי?
מערכת ice |  3
משפחת שטראוס (צילום אוסף פרטי)
מלחמת חרבות ברזל משפיעה רבות גם על ענף המזון, כאשר מפעלים רבים בדרום הארץ נסגרו בגלל המצב. שלושת המפעלים של קבוצת שטראוס בדרום נסגרו וכמו כן, גם המפעל של טוגני תפוחי האדמה ״תפוגן״ הממוקם בשדרות סגור עד להתבהרות המצב, ואין בשלב זה צפי למועד חזרתו לפעילות. למרות כל המצב גורמים בענף טענו כי כרגע אין חשש ממחסור באוכל.
גם מפעל מעדנות של תנובה הממוקם בגן יבנה סגור ובחברה משווקים בשלב זה מלאים קיימים של מוצרי המאפה הקפואים. מחלבת טרה באזור נתיבות פועלת באופן חלקי ומייצרת בשלב זה את מוצרי הבסיס החיוניים.
כפי שדווח, משרד הכלכלה פתח בקמפיין גיוס מתנדבים ובני נוער לצורך מילוי מקום של העובדים החסרים במפעלים ועד כה גויסו כ-4,000 בני אדם.  במשרד מעריכים כי במהלך היום יציבו את המתנדבים במפעלים.
בהערכת מצב שקיים שר הכלכלה ניר ברקת נמסר כי בעקבות המלחמה ומצב החירום במדינה, קיים מחסור של עובדים בעקבות מחסור בעובדים ערבים המגיעים מהרשות הפלסטינית ואת מקומם ימלאו המתנדבים שגייסו. כמו כן, אתר נוסף שעלה בעיקר בדרום, הוא בקשיים בהפצה מהמרכזים הלוגיסטיים אל הרשתות, וגם בגידול בביקוש בעקבות אגירת מזון של אזרחי ישראל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פשיטת רגל
    מולייר 10/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעזרת השם יפשטו רגל החזירים
    סגור
  • 2.
    תענוג
    איזה כיף 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם העדיפו פועלים ערבים מטעמים אידיאולוגיים. אפליה מתקנת. אז נתקעו. מגיע להם.
    סגור
  • 1.
    סטראוס
    ירון 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה המינימום אתם צריכים ליסגול את כל המיפעלים בארץ ובעולם בעזרת השם אמן
    סגור