השוק

טענות קשות נגד "מיכמן": מסתירים מידע מהלקוחות

"מיכמן אשראי לעסקים" מואשמת בהסתרה של כמות הריבית שהיא גובה ללקוחותיה. בעל עסק שפנה לחברה וביקש לקבל מידע בנושא טוען שאמרו לו במוקד החברה: "אין לנו חישובי ריבית, אלא עלויות"
מערכת ice |  1
יניב ביטון ודורון ספיר (צילום ישראל כהן, shutterstock)
חברת האשראי החוץ-בנקאי "מיכמן" מואשמת על ידי לקוחות רבים בהסתרה מכוונת של כמות הריבית שהיא גובה על הלוואות. בכלכליסט מפרסמים שבעלי עסקים שפנו לחברה על מנת לקבל את פירוט הריביות להלוואה נענו: "אין לנו חישובי ריבית, אלא עלויות."
חוק האשראי ההוגן (שעל פיו פועלים בהוכמן) קובע כי על חברה שמספקת הלוואות, לגלות את שיעור הריבית לעסקים שמבקשים לקבל הלוואה או לאנשים פרטיים, לא לתאגידים גדולים.
תגובת רשות שוק ההון: "רשות שוק ההון רואה בחומרה הטעיית לקוחות, בין שמדובר בצרכנים פרטיים ובין שמדובר בחברות. מבלי להידרש למקרה פרטני, יצוין כי הוראות הדין אוסרות הטעיה בעניין מהותי לעסקה, וכעניין מהותי רואים, בין היתר, גם את התשלומים שעל הלקוח לשלם, שיעורם, לרבות שיעור הריבית המרבי המותר על פי דין".
ממיכמן נמסר בתגובה כי ״מיכמן רואה חשיבות גדולה בשקיפות מלאה ללקוחותיה העסקיים שלהם היא נותנת שירות חיוני וייחודי, ומחוללת בכך תחרות בתעשייה, תוך פעולה בהתאם להוראות הדין והגילוי הנדרש בהסכם הנחתם בהתאם להנחיות הרשות המפקחת״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חלאס
    אחד שיודע 10/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיכמן זאת חברת קש .מתי תבינו
    סגור