השוק

הבנק השוויצרי לומברד אודייר מזהיר: לחץ על מחיר הנפט

בבנק השוויצרי מעריכים שהנפט יתבסס ברמה של 90 דולר אולם הסיכונים למחיר גבוה מזה הולכים וגוברים; ערב הסעודית ורוסיה מצמצמות עוד יותר את קצת הפקת הנפט ולוחצות את המחירים כלפי מעלה
ניצן כהן | 
בזן ברבעון שיא (צילום שגיא מורן, shutterstock)
בבנק השוויצרי לומברד אודייר מעריכים כי הנפט ימשיך להיסחר סביב 90 דולר לחבית אך הסיכון לעליית מחיר מתגבר. להערכתם הזהב ימריא ל-2,100 דולר לאונקיה עד מחצית 2024.
האסטרטגים של הבנק השוויצרי קיראן קאוושיק (אסטרטג המט"ח), הומין לי (אסטרטג המקרו) וג'יאנוון סאן (אסטרטג ההשקעות) מהבנק השוויצרי כותבים ללקוחות הבנק כי בחודש האחרון, מחירי הסחורות גברו על סגמנטים אחרים של השקעה, בעיקר בעקבות ביצועים חזקים במוצרי נפט.
"קיצוצים ממושכים על ידי מדינות הליבה של OPEC פלוס" הם אומרים "וירידה במלאים הובילו את מחירי הנפט לשיאים שנתיים חדשים. הנחושת נהנתה בהתחלה מביצועים טובים מהצפוי של מדד מנהלי הרכש בסין, אך לאחר מכן התמודדה עם אתגרים עקב חששות מסיכוני המקרו. הזהב, לעומת זאת, נאבק על רקע ריבית גבוהה יותר והתחזקות הדולר האמריקאי.
"מחירי הנפט" הם מסבירים "עלו עקב הידוק השווקים וזכו לחיזוק נוסף בעקבות ההכרזות הסעודיות והרוסיות על קיצוצים מורחבים בייצור. ריאד ומוסקבה הרחיבו את הקיצוץ ועד לסוף השנה והן מורידות את כמות החביות בשוק בכ-1.3 מיליון חביות מדי יום. קיצוצים אלו מטרתם לשמור על מחירי הנפט הגבוהים ולהפחית את הגירעונות הפיסקאליים שנרשמו במחצית הראשונה של השנה.
"למרות הגדלת הייצור במדינות שאינן חברות ב-OPEC פלוס, הקיצוצים הם בשיעור גבוה יותר. בעקבות ההתפתחויות מנהלי כספים הגדילו עמדות ספקולטיביות בנפט. בהסתכלות קדימה אנו רואים את ההפקה ממשיכה להיות מתחת לאיזון הדק שנקבע בעבר גם ברבעון הרביעי ואת הברנט נסחר ברמה של סביב 90 דולר לחבית בהמשך השנה עם סיכונים משמעותיים יותר לעלייה מהמחיר החזוי".
באשר למחירי הנחושת אומרים האסטרטגים של לומברד אודייר כי "הנחושת נשארה בטווח מחירים של 8000-8500 דולר לטון, למרות יסודות תומכים, כולל הנחיית ייצור מופחתת על ידי 8 מתוך עשרת היצרנים הגדולים. הביקוש בסין החזיק מעמד היטב בשל יוזמות ירוקות והשקעות ברשת החשמל. רמות מלאי הנחושת בסין יהיו קריטיות להערכת הדינמיקה של היצע וביקוש.
"הזהב התמודד עם רוחות נגד בדמות עליית התשואות והתחזקות הדולר האמריקאי. בנקים מרכזיים הגדילו את יתרות הזהב ב-55 טון, אך קרנות הנסחרות בזהב (ETF) ראו יציאות נטו בשיעור של כ-46 טון. מחירי הזהב צפויים להיות מושפעים משערי הריבית והדולר האמריקאי בטווח הקצר. עם זאת בטווח הארוך, סיום העלאות הריבית צפוי להגיע מאוחר מהצפוי ולדחות את התחזית שלנו לזהב ברבעון. אנו צופים שהזהב יגיע ל-2,100 דולר לאונקיה עד מחצית 2024 ולא ברבעון הראשון לשנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה