השוק

על רקע המשבר בהייטק: החברה הישראלית גייסה 345 מיליון דולר

החברה, שפיתחה מערכת מבוססת AI למימון רכישת רכב, מציינת 10 רבעונים רווחיים ברציפות, והגדילה את הכנסותיה ב-80% במהלך 2023, הודיעה היום שגייסה בסבב הנוכחי 345 מיליון דולר
מערכת ice | 
מייסדי החברה (צילום לנדבאזז)
חברת הפינטק Lendbuzz, המפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית למימון הלוואות לרכישת רכב, הודיעה היום על גיוס בסך 345 מיליון דולר הכוללים גיוס הון של 45 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, וגיוס חוב, להמשך צמיחת החברה במתן אשראי, בהיקף של 300 מיליון דולר מוקדם יותר השנה.
קבוצת Group 1001 הובילה את סבב הגיוס, בהשתתפות המשקיעים הקיימים. הגיוס הנוכחי מהווה הרחבה של השותפות האסטרטגית בין Lendbuzz ל-Group1000 וViola Credit-, במסגרתה העמידה Group 1001 לחברה אשראי בהיקף של 300 מיליון דולר ובכך מצטרפת לשותפי חוב הקיימים של החברה, כגון Goldman Sachs ו-JP Morgan.
התחייבות מצד שותפי חוב ומשקיעים של Lendbuzz ממחישה את האמון בחברה ובפלטפורמה שלה, וכן בנתוני הצמיחה וביצועי האשראי שלה לאורך זמן. הכספים שגויסו ישמשו להשקעות נוספות בחדשנות מוצרית ובמחקר ופיתוח, על מנת להמשיך ולשרת צרכנים ואת שותפיה המסחריים.
המודל העסקי של Lendbuzz ממשיך להוכיח עצמו, כאשר החברה ממשיכה לרשום נתוני רווח וצמיחה גבוהים: היא מציינת עתה 10 רבעונים רווחיים רצופים, וחושפת כי הכנסותיה גדלו ב-135% בשנת 2022, וביותר מ-80% בחציון הראשון של 2023. קצב ההכנסות השנתי (ARR) שלה חצה את רף ה-200 מיליון דולר.
אמיתי קלמר, מייסד-שותף ומנכ״ל Lendbuzz: ״בעוד שחברות רבות ותעשיות שלמות רק מתחילות לגלות את הפוטנציאל וההשפעה האדירה של הבינה המלאכותית, Lendbuzz הייתה מחלוצות השימוש בטכנולוגיות AI ולמידת מכונה בתעשיית חיתום האשראי הצרכני". 
קלמר הוסיף ואמר: "המיקוד שלנו היה ונשאר פיתוח חדשנות במטרה להנגיש פתרונות אשראי לאוכלוסיות שנותרות מאחור ועם נגישות מוגבלת למערכת הבנקאית, ולהציע טכנולוגיות מתקדמות יותר לרשת גדלה של סוכנויות רכב בכל רחבי ארצות הברית".
פיטר גואטיג, Group 1001, מסר: "חברת Lendbuzz מהווה דוגמה ייחודית לחברה שרושמת מצד אחד צמיחה מואצת, ומהצד השני יעילות מרשימה. אנחנו שמחים לחזק את מערכת היחסים בין הצדדים״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה