השוק

אפקט הבינה המלאכותית: בדרך לשינוי קיצוני בשוק העבודה?

הלם: לפי הערכות מורגן סטנלי, תוך שלוש שנים, הבינה המלאכותית צפויה להביא עמה השפעה כלכלית של עד 4.1 טריליון דולר על כוח העבודה
מערכת ice | 
עבודה (צילום shutterstock)
לפי הערכות של התאגיד האמריקאי, מורגן סטנלי, נראה כי לטכנולוגיית הבינה מלאכותית צפויה להיות השפעה כלכלית עצומה של עד 4.1 טריליון דולר על כוח העבודה, או על כ-44% מכוח העבודה תוך 3 שנים בלבד. הניתוח טומן את השינוי הקיצוני בשינויים בעלויות התשומות, אוטומציה ושינוי הדרכים בהן חברות משיגות, מעבדות ומנתחות מידע.
אנליסט החברה, בריאן נובאק כתב כי: "אנו רואים את הבינה המלאכותית הג'נרטיבית מרחיבה את היקף התהליכים העסקיים הניתנים לאוטומציות. העלויות לתמיכה בפונקציות של AI ג'נרטיבי יורדות במהירות, מה שמאפשר השפעה רחבה מאוד על ייצור התוכנות. כתוצאה מכך, הבינה המלאכותית אמורה להשפיע על שווקי העבודה, להרחיב את שוק המטרה לתוכנות ארגוניות ולהגדיל את הוצאות החברות עבור טכנולוגיות הענן".
בית ההשקעות האמריקאי משגר את ההכרזות הללו לאחר שהחברות שהרבו בשימוש בבינה מלאכותית זכו מתחילת השנה לעלייה מרשימה ברווחים. בעוד רבות מהחברות המזנקות ירדו בשבועות האחרונים, משקיעים רבים נותרו חיוביים לגבי עתיד המגזר בטווח הארוך.
במורגן סטנלי צופים שבמידה ואימוץ הבינה המלאכותית ע"י ארגונים בכדי לנהל עומסי עבודה יגיע ל-20% במהלך שלוש השנים הקרובות, זה יפתח הזדמנות עולמית של 150 מיליארד דולר להוצאות ארגוניות. נובאק התייחס לדברים ומסר: "יכולות הבינה המלאכותית, שיעורי השימוש בתוכנות והאימוץ בארגונים הם המשתנים העיקריים מהם מורכבת התחזית שלנו".
חששות נוצרו גם בהקשר למלחמת החסר בין סין לארה"ב וגודל הנתח של סין בביקושים למוצר, אך התברר שהשוק הסיני תופס רק בין 25%-20% מההכנסות של החברה מה שהרגיע את המשקיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה