השוק

ענקית ההשקעות GLOBAL X: צפו לעליות בבורסה בתקופה ההקרובה

ענקית ההשקעות האמריקאית GLOBAL X מעריכה שאם לא יהיו שיבושים הרי שבאופן מסורתי הרבעון הרביעי הוא רבעון טוב בשווקים ומכאן הם שואבים אופטימיות עם תחילת הרבעון
ניצן כהן |  1
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
השווקים הפיננסים מיטלטלים בין עליות לירידות אם זה זה בגלל סיפורים גיאו-פוליטיים ואם זה בגלל שעדיים קשה לנתח את השווקים בעולם של ריבית גבוהה, כך או אחרת בענקית ההשקעות האמריקאית GLOBAL X אומרים שבאופן מסורתי הרבעון הרביעי של השנה הוא רבעון טוב בשווקים ומכאן הם שואבים אופטימיות לגבי ההתפתחויות ברבעון שהתחיל השבוע.
"דוח התעסוקה שיתפרסם השבוע צפוי להצביע על תוספת של 150 אלף משרות בחודש ספטמבר, מעט נמוך יותר בהשוואה ל-187 אלף משרות באוגוסט. הירידה בקצב הגידול התעסוקתי מעידה על התמתנות הדרגתית בשוק התעסוקה. בדוח השבוע חשוב גם לשים לב לעדכונים של הנתונים מחודשים קודמים, מאחר שבחודשים האחרונים אנחנו עדים לעדכונים כלפי מטה של נתונים קודמים" כותב דיוויד בנימינוב מ-GLOBAL X.

"עוד השבוע צפוי להתפרסם סקר ה-ISM בסקטור הייצור שצפוי להצביע על 48 נקודות. מאז אוקטובר 2022 מדד הייצור מצביע על התכווצות הפעילות במגזר (נתון מתחת ל-50 מסמן התכווצות). לעומת זאת, מדד ISM שירותים צפוי להציג תוצאה של 53.
"בזירה הפוליטית, המאבק בין הדמוקרטים לרפובליקנים עשוי להוביל למיצוי התקציב ולהשבתה של המגזר הממשלתי ברבעון הרביעי. תרחיש שכזה יפגע בכלכלה ועלול להוביל למיתון, מאחר שהדבר עשוי להתבטא בירידה בפריון של עובדי ממשל לא חיוניים, דחייה בתשלומים לעובדים וחברות, ולפגוע בשירותים ממשלתיים למגזר העסקי.
"אנחנו מחזיקים בגישה אופטימית זהירה לגבי הרבעון הרביעי, שבדרך כלל הוא הרבעון הטוב ביותר עבור שוק המניות. מאז השקת המדד ב-1957, ה-S&P500 מציג תשואה ממוצעת של 4% ברבעון הרביעי. מאחר שמרבית העליות מתחילת השנה מיוחסות למניות הגדולות, אנחנו סבורים כי ישנה הזדמנות כי ברבעון הרביעי מניות בקנה מידה בינוני וקטן, שמציגות ביצועים כספיים טובים, יזכו לרוח גבית.
"באופן היסטורי, תופעות כמו היפוך בעקומת הריבית, הקשחה של תנאי האשראי וירידה במספר המשרות הזמניות במגזר השירותים אותתו על בואו של מיתון. ואולם חרף זאת, הצרכן ממשיך לגלות חוסן ותוכניות התמריצים הממשלתיות מסייעות לתמוך בכלכלה" כותב דיוויד בנימינוב ומוסיף כי "החברות העסקיות חזרו לבצע השקעות הון ומשבר הבנקים האזוריים נראה תחת שליטה".
באשר לשוק האג"ח כותב בנימינוב כי "איננו צופים הורדות ריבית השנה, ועל כן לא צפויות ירידות משמעותיות בתשואות האג"ח. כמו כן, ישנה סבירות כי הפד לא יבצע העלאות ריבית בנובמבר ובדצמבר לאור הנתונים הכלכליים הנוכחיים. אנחנו ממשיכים להעדיף אג"ח לטווח קצר, אך לאחרונה התחלנו להגדיל את החשיפה לטווחים הבינוניים והארוכים יותר" ההוא מסיים. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחחחחחחח
    האמיתי 10/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    npuk,
    סגור