השוק

ענקית ההשקעות GLOBAL X: השוק אדיש להסכם ישראלי-סעודי

ענקית ההשקעות האמריקאית מפתיעה עם הערכה לפיה הסכם משולש אמריקאי-סעודי-ישראלי לא ישפיע על מחירי הנפט שמכים בעולם
ניצן כהן | 
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
השבוע החולף התנהל בסימן הסכם מתגבש בין ארה"ב-ישראל וערב הסעודית במסגרתו ארה"ב תאפשר לערב הסעודית להצטייד ביכולות גרעיניות בתמורה לנורמליזציה עם ישראל. ברור שישראל היא רכיב צדדי בהסכם בין ארה"ב לערב הסעודית אולם קונצנזוס ההערכות בוול סטריט היה כי הסכם כזה יכלול סוג של הגדל תפוקות נפט של ערב הסעודית וככה יופעל לחץ על מחירי הנפט שיאפשרו לו לחזור לרמות "נורמליות".
בחברת ההשקעות האמריקאית הגדולה, GLOBAL X אומרים היום שלהסכם הזה לא תהיה כל השפעה על מחירי הנפט ולמעשה עולם ההשקעות אדיש אליו.

"נראה שהסכם בין ארצות הברית, סעודה וישראל מתקרב. לכל צד יש את האינטרס שלו. הסעודים רוצים ביטחון ותוכנית גרעין, ארצות הברית רוצה שהסעודים יהיו קרובים יותר למערב ולא לסין וכן לפתור את הסכסוך בתימן, ואילו ישראל רוצה לחזק את ההרתעה מול איראן ולשפר את יחסיה האזוריים.
"ואולם, להסכם כזה לא בהכרח יהיו השפעות על מחירי האנרגיה, כי הוא לא כולל הסכמות בעניין הנפט. אופ"ק מגדיל ומקטין את התפוקה לפי ציפיות הביקוש. בתחילת 2023 אופ"ק הפחית את התפוקה כדי למתן את המחירים. הקיצוצים של אופ"ק הוארכו לכל השנה, דבר שהוביל לעלייה במחירים באוגוסט. אנחנו צופים כי המחסור בהיצע יימשך עד סוף השנה" כותבים ב-GLOBAL X ללקוחותיהם.
באשר לשאר נתונים המקרו כותבים ב-GLOBAL X ללקוחות כי "הפד הציג בישיבתו עמדה מעורבת: מצד אחד האינפלציה ממשיכה להתקרר, והדבר מחייב פחות העלאות ריבית עתידיות, ומנגד, הכלכלה ממשיכה להציג חוסן, דבר שעשוי ללבות מחדש את האינפלציה אם הריבית לא תישאר ברמה גבוהה. הדואליות הזו התבטאה בתחזית הכלכלית של הפד, שבחודש יוני צפה צמיחה של 1% ב-2023 וכעת צופה 2.1%.
"מנגד, האינפלציה, כפי שמשתקפת במדד ה-PCE, נותרה בעינה. תחזית הריבית של הפד ל-2024 עלו מ-4.6% ל-5.1%. מכך משתמע שב-2024 צפויות רק 2 הורדות ריבית ולא 4 - והשינוי הזה בציפיות הריבית מוביל לתנודתיות ותמחור מחדש הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח.
הפרסום המרכזי השבוע יהיה מדד מחירי ההוצאה הצרכנית (PCE), שצפוי לרשום באוגוסט עלייה של 0.4% עד 0.5% ו-0.2% במדד הליבה. כפי שהשתקף במדדי המחירים לצרכן וליצרן, מירב עליית המחירים מיוחסת לעלייה במחירי האנרגיה, מרכיב שאינו משתקף במדד הליבה, שהוא הברומטר המשמעותי עבור הפד" מסיים את הסקירה שלו האנליסט דיוויד בנימינוב מ-GLOBAL X.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה