השוק

מי תזכה בתחנת הכוח אשכול? המכרז החוזר מתחיל

לאחר שבית המשפט דחה את התנגדות OPC לביטול המכרז על רכישת תחנת הכוח אשכול. מוציאה חברת החשמל מכרז חדש כאשר המחיר ההתחלתי יעמוד על 9 מיליון שקלים. המועד האחרון להגשת הצעה ב-17 באוקטובר
מערכת ice | 
תחנת הכוח אשכול, shutterstock (צילום עמוס מרון)

ועדת המכרזים של חברת חשמל הודיעה על תאריך חדש לקיום המכרז על רכישת תחנת הכוח אשכול. כזכור לפני מספר שבועות דחה בית המשפט  את התנגדות חברת OPC, זאת לאחר שדליה אנרגיות לא ניצלה את ניצחונה במכרז הראשון וויתרה על רכישת התחנה עקב הסכום הגבוה שנדרש. 

המחיר ההתחלתי אותו קבעה חברת החשמל עומד על 9 מיליון שקלים, והמועד האחרון להגשת הצעה הוא ה-17 באוקטובר. שתי החברות- דליה אנרגיה ונוי OPC התמודדו ביניהן במכרז הראשון על רכישת התחנה. שתי החברות הגישו הצעות על סך 7 מיליארד שקל, בעוד דליה אנרגיות הגישה הצעה על סך 12 מיליארד שקלים, אולם הגורמים המממנים של הצעת דליה הודיעו על יציאתם מהמכרז, לנוכח הפער הגבוה בין ההצעות. דליה הגישה הצעה חדשה, מה שהביא את חברת חשמל לצאת למכרז חדש.

במכרז החדש הסכום יחל מ-9 מיליארד שקלים והקבוצות יצטרכו לתת ערבות של 100 מיליון שקל. במכרז זה יוכלו להשתתף רק הקבוצות שהגישו הצעות במכרז הראשון, אך כרגע נראה כי רק דליה תגיש הצעה במכרז החדש.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה