השוק

מהפכה בשוק היין בישראל: הסטארט-אפ הנדיר גייס 800,000 דולר

Winest.store, סטארט-אפ הפודטק והאיקומרס, שפיתח טכנולוגיה ייחודית להתאמת היין לטעם האישי של הצרכנים, מודיע על גיוס של 800,000 דולר
מערכת ice | 
Winest.store (צילום Stas Tagirov)
Winest.store, סטארט-אפ הפודטק והאיקומרס, שפיתח טכנולוגיה ייחודית להתאמת היין לטעם האישי של הצרכנים, מודיע היום (רביעי) על גיוס של 800,000 דולר, במסגרת סבב הפרה-סיד, מאנג'לים פרטיים נחשבים בתחום, שנמנים גם על מועצת המנהלים של החברה.
בין משקיעי החברה שהשתתפו בסבב הגיוס: אלכסנדר פרידמן (ממייסדי Logistor), אנדריי וינוגרד (מייסד Possible Group), דמויות מפתח בסצינת השיווק המקומית והבינלאומית כמו דניאל אוסטרובסקי (מנהל בכיר באינסטינקט, לשעבר BBDO) ואדים סטולברג (מייסד שותף ב-DCBL), כמו גם משקיעים נוספים מתחומי הפיננסים, הלוגיסטיקה, הביו-טכנולוגיה ופיתוח האתרים.
כספי הגיוס מיועדים לצורך העמקת פיתוח המנוע הטכנולוגי, הרחבת שרשרת אספקת היין, התקשרות עם יקבים וספקי יין בחוזים ארוכי טווח להרחבת היקפי המכירות, הורדת מחירי המוצרים וקיצור זמני המשלוחים. משלוחי היין באמצעות Winest.store זמינים היום בגוש דן, בין היתר: בתל אביב, רמת גן, גבעתיים, חולון ועוד, ובעתיד הן יתרחבו לאזורים נוספים. 
החברה מנהלת כיום חנות פיזית אחת בתל אביב, המשמשת עבור איסוף עצמי ומשלוחים בלבד, כאשר היא מתחייבת לספקם בתוך פרק זמן של עד שעה בגוש דן. בשנה האחרונה ווינסט, איגדה שורה של מומחי יין מנוסים יחד עם תאזו טמאזישווילי, אחד הסומליירים הטובים בעולם, לפי Gault&Millau, מדריך המסעדות הצרפתי, שנחשב למתחרה העיקרי של מישלן כיום, במטרה לאפיין את טעמם של חובבי יין מכל העולם, ולבנות מספר פרופילים של טעמים בהתאם לממצאים.
זאת בהתבסס על פרמטרים של צבע, חומציות, פרופיל טעם, מתיקות ורמות טאנין. בשלב הבא החברה פיתחה אלגוריתם ייחודי המצליב בין פרופילי הטעם שנבנו יחד עם יינות מכל העולם. כך שכל יין קיבל ציון הקובע את מידת התאמתו לכל פרופיל משתמשים.
התאמות היין מתבצעות באמצעות מודל טכנולוגי, המשלב בין הטעם האישי של כל אחד ואחת לבין היינות שמציעה החברה. כל גולש יכול לענות על שאלון, שנבנה על ידי טמאזישווילי וצוות העובדים הבכירים בחברה. במהלכו תצטרכו לבחור אילו סוגי יינות, טעמים ומזונות אתם אוהבים יותר מבין מספר אופציות.
כמו למשל האם אתם מעדיפים יין אדום או לבן, עם בועות או בלי, אוהבים קפה עם חלב או ללא, תה חזק או עדיין, מעדיפים אגוזים ושקדים או קשיו ומקדמיה? האם אתם אוהבים ניחוח הדרים, פירות טרופיים ופירות יער? ועוד.
לאחר מכן, המערכת תדע לשייך כל משתמש לפרופיל טעם מסויים שבנתה החברה, שלפיו יופיעו לפניכם באתר היינות שהכי מתאימים להעדפות שלכם. גישה מונעת נתונים זו מאפשרת חווית משתמש משופרת ומעלה משמעותית את הסיכויים להתאמה מוצלחת בין היין שתבחרו לטעם האישי שלכם.
Winest.store, הוקמה בתחילת 2023, על ידי המנכ"ל איגור פודסטר, עולה חדש מרוסיה ויזם סדרתי עם ניסיון של מעל לעשור בענף המסעדנות וניהול העסקים, במהלכן ניהל 5 מותגי מסעדות מצליחים בברצלונה, ספרד, שכללו מעל ל-21 סניפים, 500 עובדים והכנסות של 15 מיליון דולר בשנה.
אליו הצטרפה קטיה שוכינה, מייסדת משותפת ומנהלת אסטרטגיית השיווק, בעלת ניסיון של מעל לעשור בתפקידי פיתוח ויישום אסטרטגיות תקשורתיות, עבור מותגי לייף סטייל ואופנה, ביניהם: אדידס, יוניקלו, קבוצת BMW, פארפטץ' ומותגי האלכוהול הנחשבים - LVMH Diageo, Pernod Ricard. אל השניים הצטרף פיטר רבצ'בסקי, COO ומייסד משותף בחברה,  אשר בעשור האחרון, כיהן כבעלים משותף של מספר מסעדות באירופה עם מחזור הכנסות של 14 מיליון דולר בשנה.
בשנים האחרונות, חלה עלייה ניכרת בקצב צריכת היין העולמיות. אם ב-2021 ההכנסות מיין עמדו על קצת מעל ל-306 מיליארד דולר, ב-2023 הן כבר צפויות להגיע למעל ל-333,000 מיליארד וב-2027 לחצות את סף ה-412 מיליארד דולר, גידול של קרוב ל-8 מיליארד דולר ו-24%, לפי statista.com.
המטרה של Winest.store, היא להגיע לפלח שוק ניכר בישראל ובמדינות אירופה, ביניהן גרמניה, הולנד ובארצות הברית. אחת האסטרטגיות המרכזיות בהן נוקטת היא התקשורת ושיתוף פעולה ישיר מול יקבים ויצרנים קטנים ובינוניים, על מנת להוזיל את עלויות התיווך לצרכן, במודל מ-"השדה לצלחת".
איגור פודסטר, מנכ"ל ומייסד משותף ב-Winest.store: "יותר ויותר ישראלים מעוניינים שחנויות וספקי היין, יתאימו עבורם יינות ייחודים לפי העדפתם האישית, שיפתיעו אותם ויעניקו להם חווית טעם שונה. יחד עם פיתוח של טכנולוגיה ייחודית וניסיון עסקי רב שנים בענף המסעדנות ובמותגי השיווק הגדולים באירופה, עלינו לישראל כדי להביא בשורה חדשה לשוק היינות והצרכנים מישראל ומכל העולם. החברה שלנו מספקת חוויה עוצמתית לאוהבי יין: משלוחי יין בזמינות מהירה ובהתאמה אישית ברמה הגבוהה ביותר, שחושפת אותם ליינות ולטעמים שלא הכירו לפני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה