השוק

בדקו אם אתם זכאים: 25% החזר על המשכנתא שלכם

בשורה לבעלי משכנתא: כחלק מעסקת החבילה שמחייב הבנק בעת חוזה על משכנתא הוא רכישת פוליסת ביטוח חיים ומתברר כי החיסרון הזה הוא גם יתרון למי שיבקש כעת סכומים גבוהים בחזרה
דוד זולדן | 
משכנתא בישראל (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)

אם לקחתם משכנתא כנראה שהמדינה חייבת לכם כסף מכיוון שמתישהו הבנק חייב אתכם לרכוש פוליסת ביטוח חיים. דבר שפחות ידוע הוא שהמדינה מחזירה 25 אחוז מגובה הפרמיה השנתית ואם רק עכשיו גיליתם את זה תהיו רגועים, אתם יכולים לדרוש את הכסף עד 6 שנים אחורה. המודעות לנושא עלתה בעקבות סרטון טיקטוק של בר יוסף שחורך את הרשת.  

בנק ישראל החליט להותיר את הריבית על 4.75%. העלאת הריבית אמנם נחוצה לריסון האינפלציה במשק, אך אחת מתופעות הלוואי שלה היא התייקרות משמעותית של ההחזרים החודשיים על המשכנתאות. התייקרות זו דרשה מנוטלי המשכנתאות להתמודד עם מציאות שטרם הכירו, שכן רובם המוחלט נטל משכנתא בתנאים נוחים של סביבת ריבית ורמת אינפלציה נמוכות במיוחד.
 


ההשפעה המיידית של העלאות הריבית הייתה על מסלול הפריים. לפי התאחדות יועצי המשכנתאות, מאז העלאת הריבית הראשונה באפריל 2022, ההחזר החודשי של המשכנתא הממוצעת בשל עליית ריבית הפריים התייקר ב־1,148 שקל, כאשר השפעת ההתייקרות עצמה בחישוב לאורך כל חיי המשכנתא עומדת על 345 אלף שקל. החישוב מתבסס על משכנתא ממוצעת של מיליון שקלים, מתוכה 450 אלף שקל במסלול הפריים, הצמוד לשינויים בריבית בנק ישראל, לתקופה של־25 שנה.
 

@bar.yosef.re המדינה חייבת לכם כסף #נדלן#דירה #כסף #השקעה #ביטוח #foryou #viral ♬ צליל מקורי - bar.yosef
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה