השוק

הסטארט-אפ הישראלי גייס 150 מיליון דולר: "תנאי שוק לא קלים"

הייבוב (HiBob) הישראלית שנוסדה ב-2015 פיתחה פלטפורמת ענן חדשנית לניהול עובדים משלב הקליטה, דרך ניהול אופציות ועד לפיטורים או עזיבה. אחת ההערכות: שוויה של החברה עומד על קרוב ל-3 מיליארד דולר. קרן הגידור פאראלון קפיטל הובילה את המהלך - בהשקעתה הראשונה בישראל
מערכת ice | 
שוק ההון
הסטארט-אפ הישראלי הייבוב (HiBob) השלים סבב גיוס של 150 מיליון דולר. החברה עומדת מאחורי פיתוח פלטפורמה לפיתוח עובדים. בשלוש השנים האחרונות גייסה כ-150 מיליון דולר מדי שנה. מיום הקמתה לפני כשמונה שנים, ההון שהצליחה לגייס עומד על כ-574 מיליון דולר. 
בתום סבב הגיוס האחרון, לא פורסמו על ידי החברה נתונים על אודות שוויה הנוכחי, אלא שנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" מעידים על כך שהוא מוערך עתה ב-2.7 מיליארד דולר, בעוד ההערכות לגבי הגיוס הקודם עמדו על 2.45 מיליארד.
מי שעומדות מאחורי הגיוס הנוכחי הן קרן הגידור פאראלון קפיטל (Farallon Captial) שמנהלת 50 מיליארד דולר וזוהי השקעתה הראשונה בישראל. שותפות נוספות לגיוס הן אלפא ווייב גלובל (Alpha Wave Global) ומשקיעים פנימיים נוספים. גורמים בהייבוב מעידים כי "החברה מוכנה להנפקה", והמהלך צפוי לצאת לפועל כאשר "ירגישו שהשוק מוכן".

מנכ"ל החברה: "מאמין גדול בהייטק הישראלי"
פלטפורמת הענן של הייבוב מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים. מטרתה לסייע להם לנהל עובדים החל ממועד קליטתם לעבודה, ניהול ימי מחלה וחופש, אופציות בחברה והליכי פיטורים או עזיבה. היא נוסדה ב-2015, ומעסיקה 800 עובדים ברחבי העולם שמשרתים יותר מ-3,500 לקוחות. כ-400 עובדים של החברה מועסקים בישראל. משרדים נוספים של החברה פועלים בניו יורק, לונדון, ברלין, אמסטרדם, ליסבון וסידני.

"רושם רב מהמקום שלוקחות החברות במאבק על צביונה הדמוקרטי של המדינה". מחאת ההייטק (צילום ארכיון: אבשלום ששוני/ פלאש 90)
מייסד משותף ומנכ"ל החברה רוני זהבי אמר ל"כלכליסט" בעקבות השגת יעדי הגיוס כי תנאי השוק "לא קלים" ו"העובדה שהחברה צומחת בצורה אפקטיבית מביאה אותנו להביא משקיעים מהשורה הראשונה". זהבי התייחס גם למצב תעשיית ההייטק הישראלית נוכח מהלכי הממשלה וקידום החקיקה המשפטית. "אני מאמין גדול בהייטק הישראלי. אני מאוד מקווה שישראל תחזור למסלול שלה וננצל את הכוח הטכנולוגי שלנו לכיוון טוב יותר", הצהיר זהבי. "אני נאבק על הצביון של המדינה כדמוקרטית וליברלית כי אני מאמין שלמרות כל העננה חובה עלינו להמשיך להצמיח חברות גדולות בעולם", הוסיף זהבי. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה