השוק

הבורסה הישראלית בעד ESG: זה מה שהצביעו 60 חברות

המפגש הישראלי הראשון למשקיעים וחברות ישראליות בורסאיות בסוגיות אקלים נערך היום: "לישראל יש את כל הנדרש כדי לשכפל את הצלחתה כסטארט אפ ניישן גם בתחום האקלים – רק צריך קודם את הרצון ואחר כך להביא את הכסף"
מערכת ice | 
הכנס בבורסה לניירות ערך (צילום אלון גלבוע)
היום (שני) נערך בבית הבורסה לניירות ערך בתל אביב המפגש הישראלי הראשון למשקיעים וחברות ישראליות בורסאיות בסוגיות אקלים, וההשקעות בתחומים אלו. האירוע נערך בהובלת אופורטו קרבון, חברת Entropy ו–BridgeWise.
האירוע נערך עבור נציגים מ-60 חברות ישראליות הנסחרות בבורסה הישראלית, או בבורסות בעולם על מנת להכין את המשק הישראלי ליצירת הזדמנויות עסקיות בתחום האקלים ולהכניס כלי מדידה ומנגנונים אשר יתקבלו במדינות האיחוד האירופי ובארה"ב ויעמדו בתקני ה-ESG.
הרעיון ביצירת הכנס נועד להנגיש למשקיעים, בעיקר המוסדיים הישראלים, ולנציגי החברות מהמגזר העסקי, את האפשרויות הגלומות בפרויקטים שמטרתם היא צמצום פחמן וזיהום אוויר ברחבי העולם.

בין החברות שלקחו חלק בכנס ובמהלך: בנק הפועלים, חברת הנדלן פרשקובסקי, טבע, בנק לאומי, מייקרוסופט ישראל, דוראל אנרגיה, מימון ישיר, בנק מזרחי טפחות, הבנק הבינלאומי ועוד. האירוע  לווה במותג הקיימות ART your space של המעצבת פורצת הדרך מריאנה סיסון.
ד"ר אבי לובצ'יק, מנכ"ל אופורטו קרבון שהובילה את הכנס: "בעזרת כניסה של גופים משמעותיים ורציניים כמו החברות בבורסה הישראלית, נוכל לעודד את המגזר העסקי כולו להתחיל לחשוב על מאזן הפליטות ולעבור לכלכלה דלת פחמן. כניסת אותן חברות בורסאיות ימנע אובדן הכנסות צפוי כתוצאה מחשיפה לסיכוני אקלים.
"אחת הדרכים לעשות זאת היא ע"י איזון פחמי דרך השוק הוולונטרי הבינלאומי. משימתנו היא לאפשר לחברות וליזמים ישראלים, לקבל מימון לפרויקטים המייצרים הפחתת פליטות גזי חממה. בשנה האחרונה שמנו לעצמנו למטרה לקדם פתרונות סביבתיים באמצעות מנופים כלכליים כפי שהבינו באירופה כבר למעלה מעשור. משבר האקלים כבר כאן ועלינו לפעול במהירות ולהגדיל את האחריות התאגידית של החברות גם בתחומי הסביבה״.
דור אליגולא, מייסד משותף ומנהל עסקי ראשי Bridgewise: "צמצום הפערים במעקב אחר דירוגי ה-ESG הקיים בישראל הוא אתגר חשוב שאנו שמחים לקחת בו חלק. מטרתנו היא לספק למשקיעים פרטיים ולמוסדיים בארץ ובעולם כלי ראשון מסוגו המבוסס AI לניתוח דירוגי ESG של כל חברה גלובלית הנסחרת בכל בורסה בעולם. באמצעות מודלים מתקדמים של למידת מכונה, ברידג'ווייז מספקת דוח מובן לקריאה עם המלצת פעולה לכל משקיע ומשקיע, בכל שפה, לרבות עברית".
מתי אהרון, מנכ"ל אנטרופי ממשל תאגידי: "הכנס מאוד ייחודי היות והוא מקיף היבטי אקלים, ESG והשקעות ממספר כיוונים. בכנס אנו נציג ונאפיין את השוק הישראלי בהקשר של דירוגי ESG והייחודיות שלו בתחומים אלו, מאפייני מיפוי המידע, המפגש בין משקיעים וחברות, וכן סיכונים והזדמנויות של התחומים הללו. השקעות באקלים וב-ESG אינן חייבות להיות רגולטוריות אלא חלק מניהול אסטרטגי, עסקי, המשתלבות עם פעילות התאגיד. המשקיעים כבר היום ובוודאי בהמשך מתמחרים ויתמחרו היבטים אלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה