השוק

שת"פ בין ישראל לבחריין: זה ההסכם בין רשות ני"ע לבנק המרכזי

ההסכם קובע את העקרונות לשיתופי פעולה וחילופי מידע בין הצדדים, במטרה לקדם ולטפח חדשנות בתחום השירותים הפיננסיים. בחתימתם המשותפת על ההסכם, שני הרגולטורים הודיעו על כוונתם לתמוך בחברות חדשניות, באמצעות הנגשת ההוראות הרלוונטיות בכל אחד מהשווקים, לצורך פיתוח פעילותן בשווקים הבינלאומיים
מערכת ice | 
אלי כהן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
רשות ניירות ערך חתמה על הסכם לשיתוף פעולה בתחומי הפינטק והחדשנות עם הבנק המרכזי בבחריין (CBB). גורמי המקצוע משתי המדינות, יעניקו ליווי ומענה מקצועי ליזמים ולחברות בתחום הפינטק משני הצדדים הנמצאים בשלבי פיתוח או בתהליך אישור ראשוני.
יו"ר רשות ניירות ערך, עו"ד ספי זינגר, בירך על חתימת ההסכם ואמר כי "ישראל היא מעצמת טכנולוגיה פיננסית ואנו רואים חשיבות ביצירת גשרים במטרה לתמוך בפעילות הגלובלית של החברות הישראליות בתעשייה זו. אנו ממשיכים בקידום רפורמת הבנקאות הפתוחה בה החלה קודמתי בתפקיד גב' ענת גואטה, ופועלים בשיתוף פעולה עם המקבילים שלנו בעולם על מנת לייצר אקוסיסטם לקידום שירותים פיננסיים דיגיטאליים בישראל. רפורמת התשלומים תניח את התשתית לפעילות תשלומים חוץ בנקאית בישראל ותאפשר מודל עסקי הוליסטי עבור ענף הפינטק בישראל".
על ההסכם חתמו שר החוץ של בחריין,  הוד מעלתו, עבדלאטיף בין ראשיד אל זייאני שר החוץ של בחריין וסגן מנהל המחלקה הבינלאומית ברשות ניירות ערך, עו"ד רון קליין.  את טקס החתימה כיבד בהשתתפותו שר החוץ של ישראל, אלי כהן, אשר מבקר במדינה בימים אלו.
ההסכם קובע את העקרונות לשיתופי פעולה וחילופי מידע בין הצדדים, במטרה לקדם ולטפח חדשנות בתחום השירותים הפיננסיים. בחתימתם המשותפת על ההסכם, שני הרגולטורים הודיעו על כוונתם לתמוך בחברות חדשניות, באמצעות הנגשת ההוראות הרלוונטיות בכל אחד מהשווקים, לצורך פיתוח פעילותן בשווקים הבינלאומיים.
הרגולטורים יעמידו את גורמי המקצוע לרשותם של יזמים וחברות בתחום הפינטק משני הצדדים הנמצאים בשלבי פיתוח או בתהליך אישור ראשוני לצורך מתן מענה מקצועי וליווי רגולטורי.
בשנת 2018 רשות ניירות ערך הישראלית הקימה מרכז חדשנות ליזמים ולחברות פינטק לצורך ליווי שלהם על ידי גורמי המקצוע ברשות אשר יעניקו מענה לסוגיות הקשורות בפעילות בשוק ההון. זאת במטרה לקדם את שוק הפינטק הישראלי, כמו גם את שיתוף הפעולה בין הרשות לבין שחקנים רלוונטיים בשוק הפינטק.
שתי הרשויות רואות בהסכמי שיתופי הפעולה עם רשויות מקבילות ברחבי העולם כצעד חשוב להרחבת שיתוף הפעולה ושיתוף הידע, ויצירת גישה לרגולציה עבור יזמים המחפשים שווקים גלובליים חדשים לשירותיהם הפיננסיים. הסכמי שיתופי פעולה אלה מחזקים גם את מעמדה של ישראל כמרכז חדשני ומתקדם בטכנולוגיות פיננסיות (FinTech).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה