השוק

דיכטר מזהיר: "זאת תקלה, אם לא נעצור, הירידה תהיה כואבת"

שר החקלאות ח״כ אבי דיכטר לוקח אחריות ומתרגם את הנתונים על הירידה בייצור המקומי לחששות. מנגד מבשר השר כי: "ישראל יכולה להזין את העולם דרך קידום טכנולוגיות של חקלאות מים" 
דוד זולדן |  1
אבי דיכטר (צילום יוטיוב: אם תרצו)
שר החקלאות ח״כ אבי דיכטר השתתף היום (ב׳), בכנס חזון ענף הדגים בישראל, המתקיים לראשונה בארץ, בהובלת קהילת החקלאות הימית AcuaculTech ובהשתתפות שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת, ארגון מגדלי הדגים, מרכז לחדשנות Innovally ונציגים מהתעשייה.
שר החקלאות חה״כ דיכטר דיבר בדאגה נוכח הנתון המדאיג ואמר בין השאר כי: "העובדה שבעשור האחרון ירדנו בייצור הדגים המקומי זאת תקלה. אם לא נעצור זאת, הירידה תהיה כואבת. העולם המערבי עובר מכלכלה של היצעים לכלכלה של ביקושים ואנחנו לא יכולים להביט על כך מהצד. המצב בישראל מוכרח להשתנות - נשקיע יותר תקציבים בפיתוח תשתית לתוצרת מקומית". 
עוד אמר דיכטר: "ביטחון מזון ייעשה בראייה של עשרות שנים קדימה ונתחיל בשלוש תכניות חומש הדרגתיות. אנחנו מנהלים קרב על תקציבים כדי לתמוך בחקלאים המייצרים חקלאות - בצומח ובחי, ביבשה ובים. משרד החקלאות מקדם זאת בכדי להבטיח ביטחון מזון גולמי למדינת ישראל".
דיכטר בישר כי: "ישראל יכולה להזין את העולם דרך קידום טכנולוגיות של חקלאות מים וליצר מובילות גלובלית בתעשייה מתפתחת. הכנס יתרגם חזון זה לצעדים בשטח. במפגש נשמע מקובעי המדיניות על תכנון האסטרטגיה ליישום החזון, ומהחברות על היישום בפועל כבר היום. הדיון יכלול שיח מחזיקי עניין עם הממשלה על הצעדים הנדרשים לקידום החזון".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לרוב ההתישבות בשטחים אין עתיד והיא תפונה -תוך 15 שנה יה (ל"ת)
    בן בסט 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור