השוק

סוף למאבק בין הפניקס למגוריט: יופחתו דמי הניהול בחברה

הפניקס ומגוריט ועוד מספר משקיעים מוסדיים זעמו על גובה דמי הניהול שגובים מנהלי מגוריט ופעלו להפחית אותם; אחרי מאבק בין הגופים יופחתו דמי הניהול מ-0.85% ל-0.45%
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
הניהול האקטיבי של הפניקס מתחיל לשאת פירות כשאחד ממקרי המבחן היה נושא דמי הניהול והממשל התאגידי בקרן הריט מגוריט. בהפניקס דרשו להוריד את דמי הניהול בחברה ולאחר מאבק הושגה הבוקר הסכמה בין הצדדים כך שלמעשה אומצה דרישת הפניקס שהיא בעלת המניות הגדולה במגוריט.
אם כן, לפי ההסכמות שהושגו דמי הניהול יופחתו משיעור של כ-0.85% מנכסי החברה ל-0.45% בתוספת 0.06% עד 0.10% במניות החברה ויעמדו על דמי הניהול הנמוכים ביותר בקרב קרנות הריט הציבוריות בישראל.
חברת הניהול של מגוריט בהובלתם של ארז רוזנבוך, חיים וייספיש ומנכ"ל מגוריט מתי דב מודיעה היום כי הגיעה להסכמות עם בעלי מניותיה באמצעות הפניקס וקרן ברוש על הפחתה דרמטית של דמי הניהול, שינויים במנגנוני התגמול וסוגיות בממשל התאגידי. ההסכמות יובאו להחלטת ועדת הביקורת, דירקטוריון והאסיפה הכללית של מגוריט.
ארז רוזנבוך, יו"ר דירקטוריון מגוריט מסר היום: ״אנו שמחים שהצלחנו להגיע להסכמות בשורה רחבה של נושאים ומאמינים כי כעת, יחדיו, נצא לדרך חדשה לטובת כלל מחזיקי העניין, והכל במטרה להוביל את תחום הדיור להשכרה ארוכת טווח בישראל מחד ולהשיא את התשואה לבעלי המניות בחברה מאידך. אני מבקש להודות לחגי שרייבר ועו"ד מני נאמן מקבוצת הפניקס, שנרתמו בימים האחרונים למאמץ משותף על מנת להגיע לפתרון אליו הגענו וכן לאמיר אפרתי מקרן ברוש על מאמציו הניכרים במטרה להגיע למתווה המוסכם״.
חגי שרייבר, משנה למנכ"ל הפניקס ומנהל ההשקעות הראשי: ״פעלנו ללא ליאות לצד גופים מוסדיים נוספים ובראשם מור בית השקעות במטרה להיטיב את מצבם של בעלי המניות במגוריט ואנו שמחים על הגעתנו להסכמות שמיטיבות עם כלל בעלי המניות ומשפרות באופן ניכר את הממשל התאגידי במגוריט"
אמיר אפרתי, שותף מנהל, קרן ברוש: "אנו מברכים על ההסכמות שהושגו ומאמינים שהמתווה החדש יאפשר לחברה להציף ערך לבעלי מניותיה"
כאמור, במסגרת ההסכמות המסחריות, הוחלט על הפחתה בדמי הניהול בהתאם למנגנון הבא: בגין מאזן של מגוריט שבין 0-6 מיליארד שקל: יעמדו דמי הניהול על 0.45%; בגין מאזן שבין 6-8 מיליארד שקל: 0.3% ומעל 8 מיליארד ש"ח לא יגבו דמי ניהול נוספים.
בנוסף יוקצו לחברת הניהול מדי שנה מניות בגובה 0.06% עד 0.10% מנכסי מגוריט (כפונקציה של היחס שבין שווי השוק של מניות החברה להון העצמי של החברה) באופן שיחזק את הזיקה שבין תוצאות החברה לבין התמורה המגיעה לחברת הניהול. בנוסף, בבסיס הנכסים לחישוב דמי הניהול, ינוטרל מזומן מכל סוג שהוא.
בנושאי ממשל תאגידי הוחלט, כי החל מסוף 2024 הדירקטוריון ימנה שבעה חברים, מהם מינימום של ארבעה דב"תים ודח"צים. כמו כן, התקנון יקבע כי כל הסכם עם חברת הניהול בעתיד יובא לאישור האסיפה הכללית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה