השוק

לפני ההחלטה על הריבית: הדולר התחזק בתל אביב

בפתיחת שבוע המסחר במט"ח עולה הדולר בשיעור של 0.2% ונסחר ברמה של 3.8 שקל רמה שהופכת להיות הנורמלי החדש; בשבוע שעבר פרץ הדולר את רמת ההתנגדות של ה-3.81 שקל
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
לקראת ההודעה על גובה הריבית מתחזק הבוקר הדולר בשיעור של 0.2% ונסחר מעל רמת ה-3.8 שקל. נזכיר כי בשבוע שעבר פרץ הדולר את הרמת ה-3.81 שקל, רמה בה נמצאת התנגדות חזקה מאוד אולם חזר להיסחר מתחת לרמה הזו.
היום פרסם נגיד בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש הקרוב. הנחת העבודה הייתה שהריבית תישאר ללא שינוי ברמה של 4.75%, וזה בדיוק מה שקרה, זאת למרות ההתחזקות המשמעותית של הדולר וההתבצרות שלו מעל רמת ה-3.8 שקל.
באופן עקרוני מתחילים לזהות חולשה או סוג של חולשה של הכלכלה המקומית אבל עדיין זו אינה מספקת כדי לראות את האינפלציה חוזרת למרכז יעד יציבות המחירים. כרגע האינפלציה משקפת קצב שנתי של 3.3% וזו רמה שהיא עדיין גבוהה ובנקל, ולאור הסכמי השכר עם המורים, יכולה לחזור לרמות הגבוהות.
מה שמשבש את הנחות העבודה של בנק ישראל הוא המצב הפוליטי וההערכות שבקרוב מאוד ועם תחילת הדיונים בבג"ץ על חוקי המהפכה המשפטית, ידרדר המצב בישראל, פרמיית הסיכון תעשה עוד מהלך כלפי מעלה והדולר יתקרב עוד יותר לרמה של 4 שקלים וזה אומר שבנק ישראל צריך להחליט אם להקדים מהלך של העלאת ריבית לתהליך הזה או לחילופין להגיב בהתאם לנסיבות ולהתפתחויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה