השוק

צביקה שווימר: "אם יאפשרו לייבא חלב באופן קבוע - ניכנס לזה"

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה החברה האם של קרפור ישראל אומר ל-ice שכרגע על יבוא חלב מפסידים כסף על כל קרטון שנמכר; "אם יאפשרו את יבוא החלב באופן קבוע - ניכנס לתחום עם כל הכוח. בתקנה לזמן קצר, קשה להיערך כמו שצריך ליבוא הזה"
ניצן כהן |  3
צביקה שווימר מנכ (צילום shutterstock, דורון ברסקי)
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה הוא אחד האנשים היותר מעניינים בשוק ההון. הוא מקים למעשה את הרשת הקמעונאית שאמורה לייצר את התחרות האמיתית בין קמעונאיות המזון ומכאן להיות גורם משמעותי בהורדה של יוקר המחיה כאן. שווימר מנווט את הכניסה של קרפור הצרפתית לישראל ובשיחה עם ice הוא גם מטיל כמה פצצות.
"החלטנו שלא לממש את האופציה לרכוש את החלק של נחום ביתן ברשת. האופציה מדברת על שווי חברה של 950 מיליון שקל והאופציה מתפוגגת עוד לא הרבה זמן. אנחנו הולכים למהלך של מכירה לאלקו (החברה אם של אלקטרה צריכה, נ"כ) ומכאן אנחנו בוחנים את האופציות כשהנפקה היא אחת מהן" הוא אומר.

לפני שניכנס לקרפור, בוא נדבר רגע על פעילות החימום שלכם באירופה. היבשת נמצאת במשבר אנרגיה ובשינויי אקלים קיצוניים, זה אמור לעשות לכם טוב.
"בחציון הראשון אנחנו מייצרים צמיחה בשוק באירופה כשגם בייצור מערכות החימום אנחנו רואים ביקושים טובים. אנחנו מעריכים, נערכים וגם פרסמנו את זה שיהיו הזמנות גדולות שיכנסו לתוך הרבעון הראשון והשני של השנה הבאה. יש דרישה הולכת וגוברת למוצרי החימום שלנו באירופה ובעיקר למערכת האינוורטר".
מה זה אומר?
"המערכת שפיתחנו חוסכת 70% מעלות האנרגיה אל  מול מערכות קיימות היום. באירופה מחפשים את המערכות האלה שיודעות לחמם את הבית בחורף במקביל לחיסכון משמעותי בהוצאות על חשמל. אנחנו מעריכים שנראה מכירות של 150 מיליון שקל השנה מהסיגמנט הזה כשבשנה הבאה נהיה במכירות של יותר מ-200 מיליון שקל".
בוא נדבר רגע על קרפור.
"ההשקה של קרפור בחצי הראשון של השנה שינתצה את שוק המזון בישראל. התוצאות יבואו לידי ביטוי בחצי השני. הגידול במכירות חסר תקדים בתחום פעילות קמעונאיות ואנחנו נמשיך להביא מוצרים חדשים לשוק בישראל. אתה צריך להבין שהיום הצרכן הישראלי הרבה יותר פתוח לקבל מוצרים חדשים וגם הרגולציה היא הרבה יותר פתוחה לזה. אז בגדול כשאתה מסתכל על התוצאות שלנו בסיגמנט הזה אתה גם רואה את כל עלויות הסבת הסניפים, ההקמה וההשקה שלהם.
היתה ביקורת שהעלתם מחירים בזמן האחרון. מה קרה כאן?
"עם ההשקה של קרפור הבאנו בשורה גדולה לצרכן הישראלי ובידול אדיר. השקנו את הרשת עם למעלה מ-1,500 מוצרים במחירים האטרקטיביים בישראל אבל כשאנחנו מסתכלים על קרפור אתה צריך להבין שאנחנו חשופים לשער החליפין של האירו מול השקל.
"תזכור איפה התחלנו את השנה עם האירו ואיפה אנחנו היום וזה משפיע על העלויות שלנו. אז כן, אם אתה שואל - אז אנחנו חשופים לשינויים בשערי החליפין בשוק המט"ח ובעיקר של האירו מול השקל אבל גם עם החשיפה הזו, אנחנו עם מוצרים במחירים אטרקטיביים מאוד".
התוצאות הכספיות ברבעון השני היו מאתגרות.
"אנחנו מסתכלים שהרווח הגולמי השפיע מאוד. כדי להשיק ביום אחד הבאנו הרבה מוצרים, אחסנו אותם, הובלנו אותם וכן הלאה. אז כדי להשיק ביום אחד את הרשת וכדי ליצור כניסה רחבה עם הרבה מוצרים על המדף, זה פגע לנו ברווחיות הגולמית אבל זה חד פעמי. צריך להסתכל על החברה מאיפה לקחנו אותה ואיפה היא היום. זו חברה שלקחה עסק מורכב כמו יינות ביתן ושינתה לו את ה-DNA, החזירה את הלקוחות וכל זה תוך שנה מיום החתימה על קרפור. זה הישג אדיר והתוצאות גם יבואו לידי ביטוי".
משרד האוצר איפשר להביא חלב ניגר לישראל, לא מתבקש שתפעילו את כל האופרציה כדי למלא את המקררים בחלב של קרפור?  
"נכון להיום על יבוא חלב מפסידים שקל עד 2 שקלים לכל קרטון חלב. אתה חושב שאנחנו לא יכולים להביא כמויות של חלב לישראל מקרפור? ברור שאנחנו יכולים אבל אנחנו צריכים קצת ודאות וזה אומר שכשהרגולציה תאפשר לייבא חלב ניגר לישראל, לא לפרק זמן קצר אלא כשיטה - ניכנס לזה. אז בשורה התחתונה, אם תהיה תקנה שמאפשרת להביא חלב לישראל לטווח יותר ארוך מהטווחים שמדברים עליהם היום - נביא חלב. פשוט נהיה שם". 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מנסה למכור לקופות הפנסיה מוצר פגום
    לילי 09/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לרשת את המחירים שקרפור מוכרת באירופה וזה כל הסיפור .
    סגור
  • 2.
    בסל של קרפור יקרה!!! (ל"ת)
    ציפיתי והתאכזבתי 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הכי יקרנים תפסיקו עם הכתבות השקרניות
    קארפור 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גזלנים
    סגור