השוק

החלום מתפוגג: מחקר קובע - דירה בישראל היא היקרה באירופה

מחקר של פירמת רואי החשבון הבינלאומית דלויט קובע כי ישראל היא המדינה בה דירה היא היקרה מבין מדינות אירופה; עוד קובע המחקר כי הכי יקר באירופה זה לקנות דירה בתל אביב
ניצן כהן |  1
דורון גבור (צילום עדי כהן צדק)
מחקר חדש של פירמת רואי החשבון הבינלאומית, דלויט, מגלה שישראל היא המדינה שהכי יקר לקנות בה דירה מבין כל המדינות באירופה. כשמפלחים את הנתונים לחלוקה לערים הרי שמגלים שתל אביב היא העיר בה הכי יקר לקנות דירה. עורכי המחקר כותבים כי "ישראל היא המדינה היקרה ביותר לרכישת דירה מבין כל מדינות אירופה (23,341 שקלים למ"ר), יותר מאוסטריה, גרמניה, צרפת, נורווגיה והולנד.
דו"ח הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte, שמתפרסם זו השנה ה-12. הדוח הוא דוח גלובלי, אשר סוקר את מחירי הדיור להשכרה ולמכירה ב-21 מדינות באירופה, משווה מחירים וחושף מגמות ותחזיות.

עוד עולה מהדוח כי: תל אביב ספציפית היא העיר הכי יקרה לרכישת דירה באירופה עם מחיר ממוצע של 60 אלף שקל למ"ר, יותר ממינכן ומפריז. ישראל היא המדינה בה נרשמו הכי הרבה התחלות בנייה ב-2022 (6.95 דירות על כל 1,000 איש), אחריה אוסטריה ואז ליטא.
עליית מחירי הדירות בירושלים ביחס לשנה הקודמת היא המתונה ביותר מבין ערי הבירות האירופאיות שנבדקו (5.1%), פרט לקונפהגן – בה אף חלה ירידה במיחרי הדירות. מחיר הדירות בת"א גדול ביות מפי 2 ביחס לממוצע הארצי 258.5%, בירושלים 140%, בחיפה 104%.
ישראל מדורגת במקום ה-5 מהסוף בדירוג המידה בה אזרחים מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש דירה ביחס למשכורת ממוצעת במשק. במקומות הראשונים בלגיה ונורווגיה. דבלין היא העיר בה דמי השכירות למגורים הם הגבוהים ביותר (32.8 יורו למ"ר) צרפת ממשיכה להוביל כמדינה המובילה בכמות הדירות החדשות שבנייתן הסתיימה (482,200 ב-2022), במקום השני גרמניה ואז פולין.
דורון גבור, שותף וראש תחום הנדל"ן בפירמת Deloitte: "אם אנחנו מסתכלים על המאפיינים הייחודים של ישראל, שכוללים קצב גידול אוכלוסין מהגבוה ביותר שקיים באירופה, ומחברים את זה למה שקורה בשנת 2023, עם עצירה משמעותית בהתחלות הבנייה, בטווח הבינוני והארוך צופים שיהיה בישראל מחסור בכמות הדירות, מה שישפיע על מחירי הדירות בארץ".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דירה
    גלעד לוי 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשו היתעוררתם שנים רבות דירות יקרות כאן זול לחם אחיד ותחבורה ציבורית לאחר ביקורים בכל אירופה שנים רבות שבת שלום
    סגור