השוק

מכה לכלכלה האמריקאית: שוק העבודה נחלש מהר מידי

סקר התעסוקה של הכלכלה האמריקאית, ה-ADP מלמד שהכלכלה האמריקאית ייצרה בחודש אוגוסט כמו משרות נמוכה מאוד מהתחזיות המוקדמות מה שמעורר תקוות שהפד לא יעלה ריבית
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
סקר ה-ADP שהתפרסם היום בארה"ב מלמד שהמגזר הפרטי ייצר בחודש אוגוסט 177 אלף מקומות עבודה בלבד וזאת לעומת התחזיות המוקדמות שצפו תוספת של 200 אלף משרות ורחוק מאוד מהנתון של חודש יולי שהצביע על תוספת משרות של 377 אלף.
הנתון הזה הוא מקרו חשוב מאוד מאחר והתיאוריה הכלכלית מלמדת שכדי להדביר את האינפלציה צריך לצנן את שוק העבודה וזה אומר שבשורה התחתונה נראה יותר אבטלה ושכר שנשחק. כל זה למעשה אמור לגרום לירידה בכושר הקניה של הציבור הרחב ומכאן ניתן לצפות לירידה בביקושים.
אם כן, עד כה שוק העבודה האמריקאי הראה חוזק רב והנתון הזה נכון גם לכלכלת ישראל. וזה אומר שהפדרל ריזרב ובנקים מרכזיים בכלל, אמורים כרגע לחשב את המסלול כך שהריבית תכביד על העסקים כך שהם יגייסו פחות עובדים.
הנתון שהתפרסם היום מתכתב למעשה עם המחקר העדכני שמדבר על הקצב בו מחלחלת הריבית הגבוהה לכלכלה הריאלית ומכיוון שזה הנתון האחרון שיש לנו הרי שתוספת משרות נמוכה מאוד מהתחזיות ומהנתון הקודם מצביע על חילחול של הריבית לכלכלה ומכאן ההערכות שמתפרסמות היום בכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב לפיהם, וככל שיצטברו עוד נתונים הרי שהפדרל ריזרב יוכל להימנע מהעלאת ריבית בישיבה הקרובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה