השוק

ההשקעה ביוניקורן לא משתלמת? יוניק-טק הישראלית רושמת הפסדים

שותפות יוניק-טק הישראלית סופגת ירידה בהכנסות של יוניקורן אמריקני שהיא משקיעה בו - אך לא רק. במחצית הראשונה של 2023 חלק מ-11 החברות שבהן השקיעה רשמו הפסדים כוללים לשותפות בהיקף של 18.8%
מערכת ice | 
הדולר בירידה (צילום vecteezy, pngwing)
יוניקורן אמריקני שפועל בתחום החקלאות מחק כ-200 מיליארד דולר. אחת המשקיעות העיקריות בעסק היא השותפות יוניק-טק הישראלית. לפי כלכליסט, החברה קיימה לאחרונה סבב גיוס לפי שווי של 200 מיליון דולר בלבד, שפעם הייתה שווה כ-2.25 מיליארד דולר.
באמצע שנת 2020 השותפות של יוניק-טק השקיעה באינדיגו AG כ-750 אלף דולר, ובאותו הסבב גויסו כ-500 מיליון דולר בהון וחוב, כאמור בשווי של מיליארדים. לאחר מכן ההכנסות של החברה התחילו לצמוח ואפילו הגיעו לכמיליארד דולר בשנת 2022. עם זאת, הדוח האחרון של החברה הראה כי החברה כאמור ביצעה סבב גיוס לפי שווי פחות בהרבה, שגרר את המסקנה כי שוויה של החברה נחתך בכ-91%.
יוניק-טק לקחה חלק באותו סבב גיוס אחרון ועל כן רשמה הפסד של כ-420 אלף דולר על ההשקעה שלה. לצד זאת, אינדיגו עצמה רשמה הפסד כולל של כ-773 אלף דולר. יוניק-טק רשמה הפסד של 1.8 מיליון דולר בסוף 2022 (בסך הכול 3.3 מיליון דולר מאז הקמתה לפני כשלוש שנים).
כיום לשותפות יוניק-טק יש 11 חברות בפורטפוליו, ועשר מהן שוות יותר יותר ממיליארד דולר. עם זאת, השותפות מחזיקה בפחות מאחוז בכל אחת מהן, ורובן נמצאות בדרכן להנפקה בטווח של השנתיים הקרובות. עם זאת, אינדיגו היא לא היחידה בין החברות הללו שסופגת הפסד וכולן יחד הניבו תשואה שלילית של כ-18.8% בחצי הראשון של 2023. אם כן, נדמה כי ההתמקדות של השותפות בחברות יוניקורן עשויה להזיק לה לטווח הרחוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה