השוק

לומברד אודייר: עתודות הגז הטבעי הנוזלי יספיקו לאירופה בחורף

בבנק השוויצרי לומברד אודייר מעריכים כי יתרות הגז הנוזלי שיש במלאים באירופה יספיקו ליבשת לעבור את החורף הקרוב; "התלות של אירופה בגז טבעי נוזלי גדלה והשפיעה על המחירים. למרות זאת, נותרו תקוות שהעתודות יספיקו לחורף הקרוב"
ניצן כהן | 
בורסה (צילום unsplash)
"גוש האירו חווה האטה בצמיחה הכלכלית ובאינפלציה עקב שורה של העלאות ריבית. יש אתגר בקביעת מדיניות המטפלת בפערים כלכליים ברחבי האזור מבלי לגרום למיתון. גם גרמניה, המדינה החברה הגדולה ביותר, חווה צמיחה איטית יותר. מתעוררים חששות לגבי הידוק אגרסיבי מדי של המדיניות המוניטרית ע"י הבנק המרכזי האירופי" כותבים היום כלכלני הבנק השוויצרי לומברד אודייר ללקוחותיהם.
"הזעזוע האינפלציוני הראשוני בגוש האירו היה קשור לבעיות היצע ולא לביקוש. כעת האינפלציה יורדת, כאשר שיעורה ירד מ-5.5% ביוני ל-5.3% ביולי. ירידה זו נובעת בעיקר מירידת מחירי האנרגיה למרות שמנגד הייתה עלייה במחירי המזון והאלכוהול. התלות של אירופה בגז טבעי נוזלי גדלה והשפיעה על המחירים. למרות זאת, נותרו תקוות שהעתודות יספיקו לחורף הקרוב" הם מוסיפים.
עוד כותבים כלכלני הבנק כי "הצמיחה הכלכלית באירופה האטה, עם צמיחה קלה של 0.3% ברבעון השני של 2023. זאת בעקבות אי צמיחה ברבעון הראשון וצמיחה שלילית של 0.1% ברבעון שלפניו. העלאות הריבית המהירות של הבנק המרכזי האירופי נתפסות כגורם פוטנציאלי להאטה זו. אמון העסקים ירד עקב עלויות גיוס הון גבוהות יותר, אם כי אמון הצרכנים נותר יציב יחסית בשל המצב בשוקי העבודה.
"התחזית לגוש האירו צופה צמיחה שנתית חלשה של 0.6% ב-2023, עם האצה קלה לסביבות 1% ב-2024 ככל שהמדיניות המוניטרית תוקל ושוק העבודה יישאר חזק. בתוך גוש האירו ישנם פערים כלכליים, כאשר ספרד מציגה צמיחה עקבית בעוד שאיטליה וגרמניה חוות סטגנציה. חששות הצמיחה הכלכלית של גרמניה כוללים טיפול במחסור בעובדים והשקעה בתשתיות טכנולוגיות.
"מבחינת השקעות, מניות אירופיות נתפסות כניטרליות עם כמה גורמים חיוביים, אך הסיכונים כוללים העלאות ריבית נוספות על ידי ה-ECB וחשיפה מוגברת לשווקי האנרגיה הבינלאומיים. שוקי האג"ח באירופה צפויים לראות ירידה קלה בתשואות. איגרות חוב קונצרניות באירופה נראות אטרקטיביות יותר בהשוואה למקביליהן בדולר ארה"ב. האירו צפוי להיסחר ב-1.06 מול הדולר בעוד שלושה חודשים ולעלות ל-1.12 בתוך שנה עקב שינויים צפויים בצמיחה הכלכלית בארה"ב ובריביות.
"לסיכום" הם כותבים כי "גוש האירו מתמודד עם האטה בצמיחה ובאינפלציה עקב העלאות ריבית, כאשר פערים ברחבי האזור מציבים אתגרים לקובעי המדיניות. החששות הכלכליים של גרמניה והחלטות המדיניות המוניטרית של ה-ECB הם גורמים מרכזיים המשפיעים על התחזית הכלכלית של האזור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה