השוק

לקראת סוף השבוע: הדולר מזנק בעוד 0.7% ל-3.78 שקל

לאחר יום של רגיעה או סוג של רגיעה בשוק המט"ח, הדולר חוזר להתחזק בשיעורים משמעותיים; גורם בשוק ההון: בישראל חופשת סוף השבוע מסוכנת למשקיעים ולכן צריך לצמצם חשיפות - אנחנו קונים דולרים עכשיו"
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
אחרי יום של רגיעה בשוק המט"ח, הדולר חוזר להתחזק ועולה בשעה האחרונה היום (חמישי) בשיעורים משמעותיים של לא פחות מ-0.6%. הדולר נסחר ברמה של 3.78 שקל, האירו מתחזק ב-0.3% והפאונד הבריטי מתחזק ב-0.6% לרמה של 4.8 שקל.
גורמים מרכזיים בשוק ההון אומרים שחוסר הוודאות בישראל שוברת שיאים ומכאן כשחופשת סוף השבוע קרבה ואיתה העיתונים של סוף השבוע, הרי שלא כדאי להותיר את הכסף בחשיפה גדולה מידי לכלכלה הישראלית. "אנחנו קונים דולרים ומחזיקים אותם באג"ח קצר. אנחנו לא בעניין של להשאיר כסף בישראל לחניה בסוף השבוע, זה מסוכן מידי". אמר ל-ice משקיע מוסדי גדול.
אם כן, מה שקורה בתקופה האחרונה במישור הפוליטי-מדיני בישראל מרסק כל אפשרות לוודאות, או סוג של וודאות בישראל ומכאן ברור שלמשקיעים אין יותר מידי ברירות חוץ מלהוציא את הכסף שלהם מכאן. הגורם המוסדי הבכיר איתו שוחחנו הבהיר היטב את הדברים בכך שהכסף יוצא ל"חניה" מחוץ לישראל כשהשאלה הגדולה היא מה הכוונה בחניה, והאם הכסף יחזור אי פעם לישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה