השוק

מנכ"ל הבורסה מזהיר את הממשלה: "העוצמה הכלכלית שלנו בסכנה"

איתי בן זאב שב ומזהיר בפעם השניה מתוצאות המהפכה המשפטית: "ביצועי החסר בבורסה - שיקוף של הסנטימנט השלילי כלפי כלכלת ישראל. ישראל הולכת ומתרחקת מהשווקים הגלובליים" 
מערכת ice |  3
איתי בן זאב (צילום קובי קנטור, freepik)
מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב שב ומזהיר מהמשך חקיקת המהפכה המשפטית של הממשלה, שלדבריו מסכנת את כלכלת ישראל.
במסגרת פרסום דוחות הבורסה לניירות ערך, אמר בן זאב כי "ביצועי החסר של שוק ההון מתחילת השנה, המשקפים אולי יותר מכל אינדיקטור, את ציפיות המשקיעים והסנטימנט השלילי כלפי הכלכלה המקומית, מצביעים על כך שישראל הולכת ומתרחקת מהשווקים הגלובליים, שכבר נמצאים במגמת התאוששות".

עוד הוסיף מנכ"ל הבורסה: "ממשלת ישראל חייבת לקחת אחריות ולהיות קשובה לאזהרות הגופים הבינלאומיים ההולכות ונערמות ומסמנות את הסיכונים המשמעותיים שיכולים לפגוע בעוצמה הכלכלית של ישראל, דבר שיביא לפגיעה בנכסים ובאיכות החיים של כלל אזרחי ישראל. הממשלה חייבת לפעול על מנת להחזיר את האמון, היציבות והוודאות לשוק ההון המקומי".
זו הפעם השניה החודש שמנכ"ל הבורסה מתבטא בנושא, אחרי שלפני כשבועיים, בעקבות פרסום הדו"ח הקשה של מודי'ס, הזהיר כי "הדוח של מוד'יס מהווה קריאת השכמה לממשלת ישראל שאם לא תתעשת במהרה אז יהיה פה משבר פיננסי סטייל אנגליה. מוד'יס הוא גוף בינלאומי אובייקטיבי ונייטרלי שאומר בריש גלי שלמרות שהכלכלה שלנו חזקה, אנחנו כמדינה נמצאים במדרון חלקלק שבסופו ייגרם נזק כלכלי משמעותי לכלל אזרחי מדינת ישראל", אמר אז בן זאב.

"זהו שיקוף של כלכלת ישראל בעיני העולם, אסור לנו להתעלם ממנו. לכן אנו פונים לראש הממשלה ולשר האוצר - דברו עם מוד'יס וחברות הדירוג הבינלאומיות הנוספות ועשו את הנדרש על מנת למנוע הורדת דירוג שתהיה הרסנית לכל מה שנבנה כאן בעמל רב ובכישרון במשך שנים רבות. שום תכנית לחיזוק הכלכלה הישראלית לא תעזור, במידה והדירוג יירד. אם לא יחול שינוי בקרוב - לצערי נגיע לשם על כל המשתמע מכך", סיים בן זאב.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לדיקטטורההכלכלה לא מענינית
    אחיד 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר שיהיה כסף למקורבים , לחרדים , רבנים ומתנחלים . כל השאר יכולים למות.
    סגור
  • 2.
    נו באמת, אתה והבורסה נחשלים עוד מהממשלה הקודמת. (ל"ת)
    מאצילים כשלונות 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מנכל הבורסה
    אלכס 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחר והבורסה עסק לכל ענין, אז זה אינטרס ברור. מצד שני הרי ידוע שהפנטים גרמו להרס בית שני . אז ...בכל מקרה זה לא ביידים שלך . ואל תתבלבל . ההצהרות שלך לא מענינות קוקודים אטומים. קודם יהרס בית שלישי . אחר כך יבנה בית רבעי. לא ברור היכן.
    סגור