השוק

החברות הישראליות בדרך לאפריקה: שיתוף הפעולה שיניב מאות מיליוני דולרים

בעקבות ביקור נשיא זמביה בישראל: חברות ישראליות בהובלת לשכת המסחר ישראל אפריקה יזכו לשיתופי פעולה עם ארגון ZDA. ההסכם צפוי להוביל להגדלת הסחר, ההשקעות והשיתוף הפעולה הטכנולוגי בין שתי המדינות
מערכת ice | 
ויטנר עם הנשיא הרצוג ונשיא זמביה (צילום אבי חיון)
לשכת המסחר ישראל אפריקה וארגון ZDA - ZAMBIA DEVELOPMENT AGENCY הודיעו היום על חתימת הסכם שיתוף פעולה מסחרי וכלכלי. ההסכם, שייחתם בימים הקרובים באמצעות טקס מקוון בשתי היבשות, יביא להגדלת הפעילות הכלכלית של ישראל וזמביה.
החתימה על ההסכם מהווה צעד חשוב בהרחבת הקשרים הכלכליים בין ישראל לזמביה. ההסכם צפוי להוביל להגדלת הסחר, ההשקעות והשיתוף הפעולה הטכנולוגי בין שתי המדינות.

במהלך ביקור משלחת ממשלת זמביה בישראל בשבוע שעבר, נפגשו הנציגים השונים עם בכירי לשכת המסחר ישראל אפריקה והוחלט כי המדינות יקדמו את הפעילות העסקית והמסחרית בין המדינות ויוציאו לפועל פרויקטים ויוזמות המוערכים בהיקפים של מאות מיליוני דולרים. לשכת המסחר ישראל אפריקה שמובילה כבר קרוב ל-30 שנים את הקשרים המסחריים והעסקיים עם למעלה מ-34 מדינות אפריקה השונות, מברכת על ההסכם החדש עם ארגון ZDA המוביל בזמביה ומאמינה שזאת התחלה של פעילות עסקית ענפה בין המדינות.
ההסכם שייחתם בין הגופים יכלול הבנות בתחומי הסחר, ההשקעות והטכנולוגיה. הוא יעודד סחר בין שתי המדינות על ידי סיוע לחברות ישראליות וזמביות, במציאת שווקים חדשים ופיתוח שיתופי פעולה. בנוסף, ההסכם יעודד השקעות בין שתי המדינות ויסייע לחברות ישראליות וזמביות למצוא הזדמנויות להשקעה ולפתח פרויקטים משותפים. וכן, קידום ועידוד הקשרים וההשקות של תעשיית ההייטק, אגרו-טק והביו-טק עם התעשייה המקבילה בזמביה לשיתופי פעולה ופיתוח טכנולוגי משותף. 
ד"ר איילה ויטנר, מנכ"לית לשכת המסחר ישראל אפריקה, ציינה: "ההסכם הזה הוא צעד חשוב בהידוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לזמביה. ואנו בלשכה נפעל לקידום וחיזוק המשותף בין המדינות. מדינת ישראל שמחה לתרום מהישגיה הטכנולוגיים לזמביה, ואנו מאמינים שההסכם הזה יסייע להגדיל את הפעילות הכלכלית בין שתי המדינות. דבר שיתרום רבות לכל הגורמים המעורבים".
אלברט הלוואמפה (ALBERT HALWAMPA), מנכ"ל ארגון ZDA, הוסיף: "אני מאוד שמח על שיתוף הפעולה הזה. ההסכם יאפשר לחברות הזמביות להיחשף לטכנולוגיות הישראליות המתקדמות, ואני מאמין שהוא יתרום רבות להתפתחות הכלכלית של זמביה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה