השוק

נתן חץ מציג: דו"ח חזק לאמות שמעלה את התחזיות לשנת 2023

למרות המשבר בשוק הנדל"ן הצליחה אמות לחתום על חוזי שכירות חדשים בהיקף כולל של 126 אלף מ"ר תוך שהיא מעלה את דמי השכירות הריאליים ב-5%; החברה מעלה את התחזיות לשנה כולה וזה הישג בהתחשב במצבו העגום של שוק הנדל"ן
ניצן כהן | 
שמעון אבודרהם מנכ"ל אמות השקעות (צילום תמר מצפי)
למרות המשבר בשוק הנדל"ן הצליחה אמות השקעות לחתום על חוזים חדשים להשכרה של 126 אלף מ"ר בנכסים שלה. במקביל הצליחה החברה להעלות את מחירי השכירות בשיעור ריאלי ממוצע של 5% וזה מרשים בהתחשב בעובדה ששוק הנדל"ן נמצא במשבר. אמות מעלה במקביל את התחזיות לשנת 2023 כולה.
על פי העדכון האחרון החברה צופה ל-NOI כולל השנה של 980 עד מיליארד שקל וזאת לעומת התחזית הקודמת שצפתה NOI כולל בטווחים של 970 עד מיליארד שקל. החברה מעדכנת גם את תחזית ה-FFO שלה. עכשיו צריך לזכור שאמנם אנחנו מדברים על עדכון מינורי בתחזיות של החברה אבל לאור מצבו של שוק הנדל"ן ניתן היה לצפות לעדכון כלפי מטה של התחזיות אבל אמות מעדכנת כלפי מעלה ומכאן האופטימיות ביחס לחברה.

מנתוני החברה עולה כי במהלך הרבעון השני נחתמו 75 חוזים חדשים, לרבות מימושי אופציה וחידושי חוזים, בהיקף של 32 אלף מ״ר ובדמי שכירות שנתיים בסך של 34 מיליון שקל (עליה של 6% בממוצע משוקלל). בחציון הראשון של השנה נחתמו 243 חוזים חדשים לרבות מימושי אופציה וחידושי חוזים בהיקף של 126 אלף מ״ר בדמי שכירות שנתיים בסך של 125 מיליון שקל.
ה-NOI ברבעון גדל בכ-11% והסתכם בכ-252 מיליון שקל, בהשוואה לכ-228 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נובע מהכנסות מנכסים זהים (בין היתר כתוצאה מאכלוסים, עליית מחירים ומעליית מדד המחירים לצרכן) ומנכסים שהקמתם הסתיימה. ה-NOI מנכסים קיימים (Same property NOI) ברבעון הסתכם לכ-244 מיליון שקל לעומת כ-224 מיליון ברבעון המקביל, גידול של כ-9%.
ה-FFO ברבעון צמח בכ-14% והסתכם לכ-204 מיליון שקל לעומת כ-180 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נובע בעיקרו מעליה ב-NOI ומירידה בהוצאות המימון הריאלי. ה-FFO למניה ברבעון הסתכם ב-43.4 אג', גידול של כ-11% ביחס לרבעון המקביל, וזאת אגב גידול של 2% במספר המניות המשוקלל של החברה. הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-212 מיליון שקל בהשוואה לכ-305 מיליון שקל ברבעון המקביל. השינוי נובע מעלייה ב-NOI אל מול תקופה מקבילה אשתקד ובניכוי התאמת שווי הוגן גבוהה יותר שהייתה בתקופה המקבילה אשתקד.
שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות אמר כי: "אנו מסכמים את הרבעון עם צמיחה ב-NOI, ב-FFO וביתר הפרמטרים התפעוליים. במהלך המחצית הראשונה של השנה חידשנו חוזים בהיקף משמעותי של כ-126 אלף מ"ר, עם גידול ריאלי ממוצע של כ-5% בדמי השכירות. יחד עם זאת, ברבעון השני ניכרת ירידה בפעילות העסקית במשק, הבאה לידי ביטוי במיעוט עסקאות חדשות. עיקר ההסכמים שנחתמו ברבעון זה נובעים מחידושי הסכמים ומימושי אופציות, והתחרות על לקוחות חדשים מתעצמת.
"פורטפוליו הנכסים הייחודי והמגוון של אמות, מוכיח את עוצמתו וחשיבותו ומציב אותנו בעמדה חזקה וייחודית, גם בסביבה תחרותית ודינאמית. יתרונה של אמות באיכות הנכסים וברמת השירות, מאפשר לנו לשמור על שיעורי תפוסה גבוהים ומהווה עוגן יציב שימשיך לתמוך בביצועי החברה גם בעתיד.   
"חשוב לציין כי הגענו מוכנים לתקופה זאת עם איתנות פיננסית, הנובעת בעיקרה מהון עצמי משמעותי, מח"מ חוב ארוך, מסגרות אשראי פנויות של כמיליארד שקל ונכסים נקיים משעבוד. אנו ממשיכים בתנופת עשייה, ייזום וביצוע בכל תחומי הפעילות, לצד פיתוח מנועי צמיחה חדשים. נמשיך לפעול באופן מושכל ואחראי להגדלת ההשקעות בנדל"ן לתעשיה ולוגיסטיקה ולהקמת מתחמי תעסוקה איכותיים, ירוקים ונגישים למערכות הסעת המונים, המהווים אלטרנטיבה מועדפת ללקוחות שוק המשרדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה