השוק

מניית איירטאצ' מזנקת ביותר מ-35%: זו הסיבה

איירטאצ' הייתה אחת ההבטחות הגדולות של שוק ההון כשהונפקה אי שם ב-2021; בשנתיים האחרונות המניה דשדשה ולאחרונה היא מתחילה לפרוע שטרות; החברה חתמה על עסקה משמעותית למכירת מערכות בשוק ההודי והמניה מזנקת בהתאם
ניצן כהן |  1
טל לאופר, מנכ"ל איירטאצ' סולאר (צילום סלי פרג', shutterstock)
איירטאצ' הייתה אחת ההבטחות הגדולות של שנת 2021. החברה הונפקה בבום הגדול של אותה השנה אבל מאז המניה דישדשה עד התקופה האחרונה. היום החברה דיווחה על עסקה חדשה בשוק ההודי והמניה מזנקת ביותר מ-35%.
לפני שניכנס לפרטי העסקה כדאי להבין במה החברה עוסקת. איירטצ' פיתחה מערך רובוטי לניקוי פאנלים סולאריים. ברור כשפאנל סולאי מלוכלך מאבק או כל סוג אחר של לכלוך היעילות שלו יורדת ומכאן הוא מייצר פחות חשמל ולכן יש צורך לנקות את הפאנלים ואיירטאצ' היא אחת החברות שמספקות את הפתרון הזה ומכאן העניין סביב החברה.
חברת איירטאצ' סולאר (Airtouch Solar), המפתחת פתרונות רובוטיים לשוק האנרגיה הסולארית, ממשיכה בהעמקת פעילותה בהודו. החברה מעדכנת היום כי חתמה עם ענקית הסולאר ההודית ReNew על הסכמים בהיקף כולל של כ-31 מיליון שקל (כ-8.6 מיליון דולר), עבור מכירה, אספקה, התקנה, תפעול ותחזוקה של מערכות רובוטיות לניקוי יבש של פאנלים סולאריים.
חברת ReNew הנסחרת בנאסד"ק (NASDAQ:RNW) נחשבת לאחת מהחברות היזמיות הגדולות בתחום השדות הסולאריים בהודו. במסגרת ההסכמים, תעמוד התמורה לאיירטאצ' על כ-9.5 מיליון שקל בגין הסכם המכירה וההתקנה, כאשר הסכם מתן שירותי התפעול והתחזוקה שיתפרס על פני 25 שנה צפוי להניב לחברה הכנסות נוספות בסכום מצטבר כולל של כ-21.9 מיליון שקל. התקנת הרובוטים צפויה להערכת החברה להסתיים עד סוף המחצית הראשונה של שנת 2024.
בחודש יולי עדכנה איירטאצ' כי חתמה על הסכם בהיקף של כ-12 מיליון שקל עם Amplus Solar, מחברות האנרגיה המובילות באסיה, כאשר התקנת המערכות בשדות של Amplus Solar בהודו צפויה להסתיים עד סוף שנת 2023. במסגרת ההסכמים, תעמוד התמורה לאיירטאצ' על כ-3.6 מיליון שקל בגין הסכם המכירה וההתקנה, והסכם מתן שירותי התפעול והתחזוקה שיתפרס על פני 25 שנה צפוי להניב לחברה הכנסות נוספות בסכום מצטבר כולל של כ-8.4 מיליון שקל.
נכון לסוף שנת 2022, איירטאצ' התקשרה בהסכמים עם לקוחות להתקנת מוצריה על מתקנים בהספק כולל של מעל 4.4 ג'יגה-וואט, מתוכם מעל 2.8 ג'יגה-וואט כבר הותקנו.
החברה, אשר החלה לפעול בשנת 2017, עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק, תפעול ותחזוקה של פתרונות רובוטיים לניקוי יבש (ללא מים) של פאנלים פוטו-וולטאים, המשמשים את שוק האנרגיה הסולארית. החברה משלבת מתן פתרונות טכנולוגיים ייחודיים הניתנים ללקוחות על בסיס Tailor Made, יחד עם שירות אפקטיבי ומהיר, המביאים לטיוב ומקסום התפוקה האנרגטית של פאנלים סולאריים.
בחודש מרץ 2021 השלימה החברה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) וגייסה כ-61 מיליון שקל. אם כן, החברה חתמה על עסקה גדולה בהודו בהיקף של כ-31 מיליון שקל לאספקה ותחזוקה של רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים לענקית הסולאר ReNew. מדובר בעסקה חמישית והגדולה ביותר עד כה עם ReNew ההודית; הרובוטים שיסופקו, הינם מדגם הרובוטים Airtouch AT 4.0
טל לאופר, מנכ"ל קבוצת איירטאצ' סולאר: "אנו שמחים לעדכן על הסכם נוסף עם ענקית הסולאר ההודית ReNew. אנו רואים בכך הבעת אמון גדולה מצד ReNew והשוק בהודו  בפתרונות מבוססים ניקוי רובוטי יבש של איירטאצ' וביכולתה לייצר ערך משמעותי ללקוחות וכשחקן מוביל ומשמעותי בתרומה להפיכת העולם לירוק יותר. עסקה משמעותית זו מחזקת את מעמדנו בהודו, מהשווקים הסולאריים הגדולים בעולם, ואנו ממשיכים לפעול להעמקת הפעילות מול שאר לקוחותינו וכן להרחבת בסיס לקוחותינו".
ניק לניר בראון, סמנכ"ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי גלובלי, איירטאצ' סולאר: "שיתוף הפעולה עם ReNew שנבנה במשך שנים, נושא פירות להסכם חמישי במספר שהוא גם הגדול ביותר מבחינה כספית שנחתם עימה עד כה. אנו מודים לחברת ReNew על האמון לאורך השנים ומאמינים ששיתוף הפעולה הפורה והמצוין בין החברות, ימשיך ויתרחב גם מעבר לגבולות הודו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לא מסקרים את השנה-שנתיים אחרונות שהחברה צנחה מ1000
    גילברט 08/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לשווי שוק של 60-70? - מנייה מסוכנת מאוד!
    סגור