השוק

עם בעלים שרוצה לצאת מהעסק: פסגות השלימה הנפקת מניות

בתנאים מוזרים כשבעל הבית רוצה למכור את העסק, השלים בית ההשקעות פסגות הנפקת מניות בהיקף לא קטן; גורמים בשוק: רני צים לא באמת רוצה למכור את פסגות, אבל אם תהיה הצעה טובה - הוא ימכור
ניצן כהן |  1
רני צים (צילום מאיר אדרי)
עם בעלים שרוצה למכור את העסק (או לפחות עושה קולות כאלה) השלים בית ההשקעות פסגות הנפקת מניות בהיקף כספי של כ-40 מיליון שקל. לקופת פסגות יכנסו 36.6 מיליון שקל.
ההנפקה של פסגות היא הנפקה מאוד מוזרה וזאת בשל העובדה שכמעט כל השוק מסתכל על בית ההשקעות הזה ומחכה שיעמוד על המדף. רני צים, מנהל מגעים או שיחות לא מחייבות עם חצי מהגורמים הרלוונטיים בשוק כדי למכור את הבית ההשקעות ולהוציא את החברה להנפקת מניות, בעיתוי כזה. זה קשה מאוד או ממולח מאוד.

השבוע נודע כי צים מנהל כעת סוג של שיחות לא מחייבות למכירת פסגות לביטוח ישיר או או למימון ישיר או לכל חברה אחרת של משפחת שניידמן. הנחת העבודה היא שבניגוד לעסקת הפניקס-פסגות כאן הפיקוח על הביטוח ורשות התחרות לא תתנגד בגלל שחלקה של ביטוח ישיר בעולם הפיננסים הוא נמוך בטח ביחס לגודלה של הפניקס.
גורם בשוק ההון המעורה בפרטים אמר בסוף השבוע ל-ice כי באופן עקרוני לא נראה שרני צים באמת רוצה למכור את פסגות. הדרישות שלו מחייבות יצירתיות גדולה מידי והנחות עבודה שאפתניות כדי להחזיר את ההשקעה, אבל לרכישת פסגות יש משקל משמעותי בכל הנוגע לשליטה בשוק ההון ולכן רוכש פוטנציאלי של פסגות צריך לקחת בחשבון את השיקול הזה כשהשיקול בלהחזיר את ההשקעה ולהרוויח יהיה משני.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חוצפה
    האמיתי 08/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרסום לקחת לפנסיה את מדד 500 בארהב חוצפה ענקית שתרסק את הפנסיות שלכם אם ארהב תקרוס מהבועה
    סגור