השוק

אילון מאסק מתערב באפל? "אראה אם זה יכול להשתנות"

אחרי שאפל נתבעה בגין העמלות הגבוהות שהיא לוקחת ממפתחים, אילון מאסק מבטיח לדבר עם המנכ"ל טים קוק כדי לשנות את התמונה. עם זאת, זו לא הפעם הראשונה שמאסק מתלונן על הבעיה - אז מה השתנה?
מערכת ice | 
אילון מאסק וטים קוק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, טוויטר/ טים קוק, pexels)
ימים ספורים אחרי שאפל נתבעה בבריטניה על גביית עמלות של 30% ממפתחים שמשתמשים בחנות האפליקציה שלה, אילון מאסק נכנס לסיטואציה ומודיע שידבר עם מנכ"ל אפל, טים קוק, במטרה לשנות את התמונה.
אתמול (רביעי) מאסק צייץ בנוגע לחשיבות של תמיכה ביוצרים בפלטפורמה של טוויטר (עכשיו X), ובסוף כתב: "אפל לוקחת 30%, אבל אני אדבר עם טים קוק ואראה אם זה יכול להשתנות". באפל, יש לציין, עדיין לא הגיבו על הצהרתו של מאסק ולא ידוע אם השניים באמת שוחחו בנושא.
לא מדובר בפעם הראשונה שמאסק מתבטא בנושא, ולא ידוע אם התביעה החדשה גרמה לו לכאורה לקחת צעד אקטיבי. לפני כשנה הוא הלין על העמלות הגבוהות שאפל מטילה על האינטרנט, ואף הצהיר שהוא מוכן "לצאת למלחמה" עם אפל בנושא מאשר לשלם את העמלות הללו בעצמו, בתור הבעלים של טוויטר. 
כפי שציינו, לאחרונה אפל נתבעה בבריטניה בעקבות היקף הגבייה שלה. יותר מ-1,500 מפתחים בריטיים תבעו את החברה בסכום של כמיליארד דולר בגלל העמלות שלה, בטענה שאפל היא מונופול בתחומה של מערכת ההפעלה iOS.
אפל, מנגד, טוענת שהיא לא מונופול, אלא חלק משוק שלם שגובה עמלות בחנויות האפליקציות. כמו כן, החברה טענה כי 85% מהמפתחים לא משלמים עמלות וכי אפל מספקת למפתחים הזדמנות להיחשף למאות של מדינות ברחבי העולם. ועדיין, לפי CNN, הרווחים של אפל זינקו באופן ניכר בשנים האחרונות תודות לעמלות השנויות במחלוקת, ואלו מגיעים לכ-20 מיליון דולר ברבעון אחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה