השוק

מגדל תמחק 50 מיליון שקל מהרווחים בגלל תביעה משפטית

מגדל כמו כל חברות הביטוח הגדולות נתבעו על כך שגבו סומים עודפים מפוליסות ביטוח פופולריות; בעקבות הסכם פשרה עליו חתמה מגדל היא תבצע הפרשה גדולה אבל לא מהותית ביחס לגודל של החברה מה שיפחית את הרווחים בכמה עשרות מיליוני שקלים
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
חברת הביטוח מגדל תבצע הפרשה של 50 מיליון שקל בדו"חות הרבעון הקרוב וזאת בשל פשרה משפטית עליה הגיעה בתביעה משפטית גדולה. ההפרשה תפחית את רווחיה של מגדל ואמנם מדובר בסכומים גדולים ולא נעימים אבל צריך להכניס אותם לפרופורציות הנכונות שאינם משפיעים יותר מידי על חברה בגודלה של מגדל.
באופן עקרוני הוגשה תביעה ייצוגית נגד כל חברות הביטוח הגדולות. התביעה עסקה בגביית יתר של חברות הביטוח בפוליסות פופולריות. למעשה חברות הביטוח גבוה סכום נוסף עליו לא הוסכם במפורש עם הלקוחות כ"דמי טיפול" והתביעה דורשת השבה ופיצוי ללקוחות.

כחלק מהתביעה הוגשה תביעה על רכיב נוסף וייחודי למגדל ועליו הגיעה החברה לפשרה במסגרתה תשלם 50 מיליון שקל (על הרכיב הזה בלבד) מה שיגדיל את התשלום הכולל של מגדל בגין התביעות בשתי הפוליסות האלה ל-120 עד 140 מיליון שקל כשלסכום זה צריך יהיה להוסיף ריבית ואת שכר טרחת עורכי הדין של התובעים כפי שיקבע בית המשפט.
צריך לזכור שסכום ההשבה הנתבע דיבר על כ-190 מיליון שקל שתיאלץ מגדל לשלם וכעת הסכום הזה ירד לרמה מקסימלית של 140 מיליון שקל. לא נעים, אבל לא נורא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה