השוק

רמי לוי ישלוט בחברת התעופה הצ'כית, אך יפחית מאחוז השליטה

ישראייר, חברת התעופה שבשליטת רמי לוי, הסכימה עם סמארטווינגס הצ'כית על הארכת המשא ומתן, שאם יצלח, יסתיים בשליטת ישראייר ברוב המניות
מערכת ice |  1
רמי לוי מול מטוס אל על (צילום shutterstock, יחצ)
ישראייר דיווחה היום (שלישי) לבורסה כי הוסכם עם בעלי מניות חברת התעופה סמארטווינגס, על הארכת המשא ומתן על רכישת החברה הצ'כית בידי חברת התעופה הישראלית. המועד האחרון לסיום המו"מ יוארך בחצי שנה על פי הסיכום, מה שייתן לבעלי ישראייר רמי לוי לבצע בדיקת נאותות עבור כל אחת מחברות הבת של סמארטווינגס.
עוד על פי הדיווח, ישראייר תרכוש אמנם את השליטה בחברה ותחזיק יותר ממחצית מהמניות, אולם לא תקיים את ההצעה הראשונית שלה לרכוש את מלוא מניות החברה.

שווי העסקה המשתקף מההצעה הינו בסך של יותר מ-150 מיליון שקל, הכוללת, בין היתר, את יתרת הלוואות הבעלים לפירעון עתידי, בסך של כ-24 מיליון אירו אשר מיוחסים לחברת שהינה מבעלי המניות הנוכחיים בסמארטווינגס. ההצעה המחייבת מאפשרת לחברת הבת של ישראייר למכור חלק ממניות סמארטווינגס, ואף להכניס שותף נוסף ככל ותוכרז חברת הבת כזוכה הסופית. בהתאם, חברת הבת פועלת לטובת שיתוף פעולה אסטרטגי.
סמארטווינגס הצ'כית הפועלת גם בסלובקיה, הונגריה ופולין. החברה הצ'כית כרגע היא פרטית, ומחזיקה ב-4 חברות בנות שפועלות כאמור במספר מדינות באירופה, כך שהיא מתפעלת במישרין ובעקיפין כ-40 מטוסים חכורים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יותר משישראל שמרו את השבת השבת שמרה על ישראל (ל"ת)
    גיא קולק 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור