השוק

אחרי 99 שנה: ענקית ההובלות פושטת רגל ומפטרת עשרות אלפי עובדים

החברה ילו (Yellow), חברת הובלות בת 99 שנה ובעבר אחת השחקניות הדומיננטיות של המגזר, הפסיקה את פעילותה ביום ראשון ופיטרה את כל 30,000 עובדיה אחרי שהגישה בקשה להתחלת הליכי פשיטת רגל
מערכת ice |  2
משאיות (צילום Indira Tjokorda / Unsplash)
החברה ילו (Yellow), חברת הובלות בת 99 שנה ובעבר אחד השחקניות הדומיננטיות של המגזר, הפסיקה את פעילותה ביום ראשון ופיטרה את כל 30,000 עובדיה אחרי שהגישה בקשה להתחלת הליכי פשיטת רגל.
החברה הייתה במאבק מול איגוד פועלי ההובלה, המייצג כ-22,000 נהגים ועובדי רציף בחברה. רק לפני שבוע ביטל האיגוד שביתה שגרמה לכך שהחברה לא הפרישה לביטוחי הפנסיה וביטוחי הבריאות של העובדים. האיגוד העניק לחברה חודש נוסף לביצוע התשלומים הנדרשים.
אבל עד אמצע השבוע שעבר, החברה הפסיקה לאסוף מטענים מלקוחותיה וביצעה משלוחים רק של מטענים שכבר היו במערכת שלה, לדברי האיגוד וגם סטיש ג'ינדל, יועץ בענף ההובלות.
בעוד שהאיגוד הסכים לא לשבות נגד ילו, הוא לא הצליח להגיע להסכמה על חוזה חדש עם חברת ההובלות, לפי מזכר שנשלח לאיגודים המקומיים ביום חמישי על ידי ועדת המשא ומתן של Teamsters. האיגוד אמר בתחילת יום שני כי קיבל הודעה על ההשבתה.
"החדשות של היום מצערות אבל לא מפתיעות. ילו הוכיחה היסטורית שהיא לא הצליחה לנהל את עצמה למרות זיכיונות עובדים של מיליארדי דולרים ומימון חילוץ של מאות מיליונים מהממשלה הפדרלית. זהו יום עצוב לעובדים ולתעשיית ההובלה האמריקאית", אמר נשיא האיגוד שון אובריאן בהצהרה. גורמים בחברה לא הגיבו לבקשות רבות להערות בימים ראשון ושני.
היו דיווחים בשבוע שעבר שהגשת פשיטת רגל תגיע עד ה-31 ביולי, למרות שהחברה אמרה רק בשבוע שעבר שהיא ממשיכה לנהל מגעים עם האיגוד ושהיא שוקלת את כל האפשרויות שלה. נציגי האיגוד אמרו ביום שני שהחברה מגישה בקשה לפשיטת רגל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העולם המערבי הרג את עצמו פרוגרס פרוגרס (ל"ת)
    שמעון 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לכל כוח יש גבול (ל"ת)
    לילי 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור