השוק

מניית גוגל עשתה 50% מתחילה השנה - זו הסיבה

מניית גוגל עשתה מהלך של 50% מתחילת השנה, יפה לכל הדעות אבל מה קורה לנייר ש-12% מהעלייה הזו הוא עשה בשבוע האחרון בלבד; זו הסיבה למה
ניצן כהן | 
גוגל (צילום unsplash)
מניות הביג טק סבלו בסוף השנה שעברה מביצועים בעייתיים. לרגע כולם חשבו שהנה הגיע הסוף של פיסבוק, גוגל כבר לא תהיה חברת ענק כשהבינה המלאכותית תיכנס בכל הכוח, אבל הנה. כמו בפיסבוק, כשמגיעים הדו"חות התמונה נראית הרבה יותר אופטימית והמניות האלה מתחילות לתקן ובכוח רב.
אז גוגל (GOOGL) עשתה מהלך של 50% מתחילת השנה כש-12% מהקסם הזה קרה בשבוע האחרון. וכל זה למה? בערך כמו הסיפור בפיסבוק, הערכת חסר ליכולות של החברה הזו, לפחות לפי הדו"חות הכספיים.
גוגל סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 76.4 מיליארד דולר לעומת כ-68 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. באופן עקרוני נבדוק לרגע מה קורה בעולמה של YOUTUBE, זו שנלחמת עם כל העולם ואישתו (וטיקטוק) על תשומת הלב של הקהל הרחב ומכאן על תשומת ליבם של המפרסמים.
כאן אנחנו מגלים שיוטיוב רחוקה מלאבד את המובילות שלה בעולמות הווידאו וההכנסות של החברה מפרסום בסיגמנט הזה הסתכמו ב-7.66 מיליארד דולר לעומת 7.34 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
אבל המלחמה הגדולה של יוטיוב בטיקטוק וכל שאר הרשתות החברתיות היא סביב נושא טכני הוידאו הקצרים וכאן באופן מפתיע (או שלא) נראה שהקהל אוהב מאוד את ה-Shorts של יוטיוב שמחזירה מלחמה לא פשוטה לטיקטוק בסיגמנט הליבה שלה (של טיקטוק). הנתון המעודכן הוא שבחודש יולי 2023 הצליחה יוטיוב להגדיל את מספר המשתמשים הפעילים ב-Shorts ל-2 מיליארד וזה אחרי שביוני שעבר המספר הזה עמד על 1.5 מיליארד. כלומר בשנה אחת נוספו ליוטיוב עוד 500 מיליון משתמשים פעילים מידי חודש וזה נתון פנטסטי.
עכשיו צריך לזכור. עסקי הליבה של גוגל הם החיפוש והפרסום בתוצאות החיפוש אבל גם הענן שלה החברה הולך וצובר תאוצה ומצליח להחזיר מלחמה לשחקניות הגדולות בענף. ועוד לא דיברנו כלום על נושא הבינה המלאכותית אלא רק על יוטיוב שאמנם היא 10% מההכנסות של גוגל, אבל היא צליחה לא רק להיות רלוונטית בתחרות מול שאר העולם אלא מקפצה לא פחות ממדהימה ומציתת דמיון בכל הנוגע לשילוב של עולמות הבינה המלאכותית בסיגמנט הזה.
צריך לזכור דבר נוסף. גוגל מצליחה להתמודד לא רע עם נושא הגנת הפרטיות ושמירה על הנתונים של המשתמשים וזה קריטי כי במידה והיא לא תצליח לעשות את זה, העסקים יפגעו קשה מאוד בעיקר באירופה אבל הדרך משם להיפגע בעסקים בארה"ב היא קצרה מאוד. כרגע לפחות החברה מצליחה להתמודד לא רע עם הדבר הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה