השוק

עוד מימוש של חיים כצמן: ימכור נכס בפראג ברווח אפסי

ג'י.סיטי של חיים כצמן ממשיכה לממש נכסים ובסוף השבוע חתמה על מסמך עקרונות למכירת נכס משמעותי בפראג; המכירה תניב לג'י.סיטי רווח מינימלי, אולם התמורה תשמש להפחתת החוב האימתני של החברה
ניצן כהן |  2
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
איש העסקים חיים כצמן ממשיך במסע מימוש הנכסים בגי.סיטי (לשעבר גזית גלוב). כצמן חתם על הסכם עקרונות למכירת הנכס בתמורה ל-265 מיליון אירו (שהם כ-1.1 מיליארד שקל). הנכס משועבד לטובת הלוואה של 112 מיליון אירו. הנכס רשום בספרי החברה לפי שווי של 243 מיליון אירו, כך שבסופו של יום ג'י.סיטי תרשום רווח הון של 22 מיליון אירו.
כאן המקום לציין שג'י.סיטי נמצאת לקראת עומס פירעונות חוב משמעותי ולכן כצמן לקח אותה למסע מימושי נכסים של 6.3 מיליארד שקל. בשבועות האחרונים סיים כצמן גיוס 414 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח להמרה (סדרה י"ז).
ג'י.סיטי מחזיקה היום חוב כולל של כ-24 מיליארד שקל. כ-8 מיליארד שקל מהחוב הזה נמצא אצל מחזיקי האג"ח. החברה צריכה לפרוע השנה למחזיקים 710 מיליון שקל כשהחל בשנה הבאה היא צריכה לפרוע מידי שנה  כ-1.5 מיליארד שקל בממוצע. המח"מ הממוצע של החוב של ג'י.סיטי הוא 2.94 (לחברה יש 6 סדרות אג"ח צמודות מדד) והתשואה הממוצעת של הסדרות האלה היא 7.49% צמוד מדד.
הסדרה השקלית של ג'י.סיטי שהיא סדרה קטנה יחסית נסחרת במח"מ של 4.84 והתשואה שלה עומדת על 6.82%. 
צריך לזכור שמסע המימושים של כצמן בג'י.סיטי מעורר אמון בשוק ההון אם כי עדיין יהיה לו קשה מאוד לעמוד בלחץ הפירעונות של האג"ח ללא מיחזור משמעותי שלהם וזה קשה מאוד בתקוםפה הזו בשוק ההון ובטח בחברות הנדל"ן. יחד עם זאת, האקטיביזם של כצמן בכל הנוגע ליחס לחברה מעורר אמון שאמור בסופו של יום להחזיר את שוק ההון לחברה, אם כי במחירים הנכונים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חשוב! התמחור הנמוך של ג'יסיטי היה בגלל התמחור של הנכסים
    פופאי 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הטענה ששלחה את ג'י סיטי לירידות לפני שנה היתה שהמחיר הריאלי של הנכסים רחוק מהערך האמיתי, וגם מימוש שלהם לא יעזור בלשרת את החוב. אבל בנתיים שוב ושוב מממשים נכסים במחירים דומים לאלה בספרים - או אפילו גבוהים יותר, ועדיין השוק מתמחר אותה ב30 אחוז מהשיא. תעשו עם המידע הזה מה שבא לכם...
    סגור
  • 1.
    גם שיכון ובינוי צריכה לממש נכסים
    dw 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החוב של שיכון ובינוי גדול מזה של ג'י סיטי והגיע הזמן שסיידוף יתחיל לממש נכסים כמו כצמן. עד כה שיכון ביצעה רק מימושים קטנים. התשואה באגחי ג'י סיטי גבוהה מזו של שיכון ובינוי.
    סגור