השוק

"הפד יעלה את הריבית השבוע ל-5.5%; השאלה מה יקרה בספטמבר"

דיוויד בניימינוב, אנליסט בענקית ההשקעות גלובל X אומר כי קונצנזוס התחזיות צופה העלאת ריבית בארה"ב ביום רביעי כשהשאלה הגדולה היא מה יקרה בישיבה הבאה בספטמבר
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve, unsplash)
"השבוע יתכנס הפד לישיבת הריבית החודשית, והוא צפוי להעלות את הריבית ב-0.25% לרמה של 5.25%-5.50%. זו גם הציפייה הרווחת בשוק. השאלה היא מה יקרה בספטמבר והלאה" כותב דיוויד בנימינוב, אנליסט בענקית ההשקעות האמריקאית, גלובל X.
את השאלה מעלה בנימינוב מאחר שבישיבה הפעם לא יתפרסמו תחזיות. "נצטרך להסתמך על הרטוריקה של ההצהרה ומסיבת העיתונאים. אנחנו סבורים כי יו"ר הפד ינסה לשדר עמדה נוקשה, ולהזכיר למשקיעים כי יושבי ראש הפד חזו בישיבה ביוני עוד שתי העלאות ריבית עד סוף השנה. הפד צפוי להבהיר כי מדיניותו תלויה בנתונים, וכי למרות מדד המחירים האחרון, שהיה נמוך מהציפיות, נתון אחד אינו בהכרח מלמד על מגמה".

בנימינוב אומר עוד כי "אנחנו אופטימיים לגבי עונת דוחות הרווח. סיבה אחת לכך היא הדוחות הטובים מהמצופה של בנקים כמו ג'יי-פי מורגן, וולס פרגו וסיטי בנק, וזאת על רקע גידול הרווחים כתוצאה משולי הריבית.
"הבנקים מדגישים כי מצב הצרכן והכלכלה איתן, אולם יש גם סימנים מדאיגים שנובעים מהגידול באשראי הצרכני ובעלויות ההלוואה, שמגבירים את הסיכון להלוואות אבודות וחדלות פירעון של עסקים. הסכנה הזאת עומדת בעיקר מעל הבנקים האזוריים, וזאת מאחר שהם נסמכים על פקדונות מסחריים ולעולם הנד"לן המסחרי, שמצוי בסיכון גובר. תנאי השוק מורכבים, אך חןסנו של הצרכן ושל שוק העבודה תורמים לסנטימנט החיובי הכללי.
"ככלל, החברות הרבה יותר אופטימיות בכל הנוגע לאינפלציה ופחות מודאגות מתרחיש של מיתון. לאחר שני רבעונים של ירידה ברווחיות, ייתכן כי אנו עדים למפנה חיובי, וגם האנליסטים מעדכנים את תחזיותיהם כלפי מעלה".
באשר לסקטור ההייטק אומר בנימינוב כי "ישנה אופטימיות סביב הגידול בצבר ההזמנות בקרב החברות. במגזר הסייבר, למרות אי-הוודאות המקרו-כלכלית חברות הסייבר מגלות חוזקה וצפויות לתפקד טוב למרות התנאים. עם זאת, חשוב לעקוב אחר תחזיות ההכנסות העתידיות.
"במבט כללי, קרנות הטכנולוגיה נהנות מביקוש גבוה, ומשכו הון של 1.8 מיליארד דולר בשבוע שעבר, ובכך רשמו שבוע רביעי ברציפות של רמה גבוהה של הון נכנס. הדבר מלמד על כך שהמשקיעים מוכנים לקחת את הסיכון הכרוך בהשקעה במניות הטכנולוגיה חרף אי הוודאות הכלכלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה