השוק

חיים כצמן השלים גיוס של מאות מיליוני שקלים בג'י. סיטי

ג'י.סיטי שמוכרת בשמה הקודם גזית גלוב השלימה הלילה גיוס אג"ח להמרה וזאת בתנאי שוק לא פשוטים; ג'י. סיטי עומדת לפני מספר שנים לא פשוטות של פירעונות אג"ח מה שמחייב את כצמן להתחיל למחזר את החוב
ניצן כהן | 
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
איש העסקים חיים כצמן לקח הלילה את ג'י. סיטי לגיוס של כמה מאות מיליוני שקלים באמצעות הנפקת סדרת אג"ח להמרה חדשה. בסופו  של יום קיבלה החברה הזמנות מהמשקיעים המוסדיים בהיקף כספי כולל של 364 מיליון שקל. בסך הכל הנפיקה החברה אג"ח להמרה בריבית שקלית קבועה של 5.5% ובהיקף כספי כולל של 466 מיליון שקל תמורתן קיבלה כאמור, 364 מיליון שקל.
הגיוס של ג'י. סיטי הוא למעשה ניצול הזדמנות מהירה של כצמן שזיהה כי בשבועות האחרונים  שוק האג"ח מתאושש ולמרות שהריבית בשוק גבוהה הוא ניצל את ההזדמנות ולקח את  הכסף מהמוסדיים.
כאן המקום לציין שג'י. סיטי נמצאת לקראת מספר שנים לא פשוטות של פירעונות אג"ח כבדים. כך למשל החברה צריכה לשלם השנה 710 מיליון שקל והחל בשנה הבאה היא צריכה לשלם מידי שנה 1.3 מיליארד שקל בממוצע עד לשנת 2030. ומכאן הצורך של כצמן להתחיל לפעול לנצל הזדמנויות שיש בשוק כדי למחזר את החוב הזה.
בסך הכל החוב של ג''י. סיטי מסתכם בכ-24 מיליארד שקל כשמרביתו (75% מהחוב) נמצא אצל מחזיקי האג"ח. המח"מ הממוצע של החוב של ג'י. סיטי הוא 2.97 והתשואה הממוצעת של החוב הזה עומדת על 7.71%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה