השוק

בבנקים הזרים ממליצים להעדיף כרגע את שוק האג"ח

בבנק השוויצרי לומברד אודייר שמתמחה בבנקאות פרטית למי שהפרוטה מצוייה בכיסו, ממליצים להעדיף כרגע את שוק האג"ח עם עדיפות לאג"ח ממשלתי ואג"ח קונצרני בדירוג גבוה
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
סאמי שער, הכלכלן הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר התייחס לכלכלה האמריקאית על רקע הוויכוח המתמשך בנוגע לצמיחה: "למרות התחזיות של מיתון מתקרב במשך יותר מ-18 חודשים, כלכלת ארה"ב ממשיכה להפגין חוסן, בניגוד לציפיות ולמרות העלאות ריבית אגרסיביות.
"האפשרות של נחיתה רכה, עם ירידה באינפלציה אך ללא מיתון, קורמת עור וגידים ועשויה להתממש. צריכה חזקה, ביקוש עצור, אבטלה נמוכה, עלייה בהכנסות, והגדלת ההשקעות בטכנולוגיה כל אלו, מניעות את הצמיחה. עם זאת, משתנים כמו עקומת התשואה ההפוכה מצביעים על כך שמיתון עשוי להתעכב אך הוא עדיין אפשרי. ההשפעות הממושכות של העלאות הריבית עלולות לגרום לחולשה בחודשים הקרובים" הוא אומר.

שער מוסיף כי "בעוד שהעלאות ריבית עדיין לא השפיעו משמעותית על הצמיחה, גורמים כמו חסכונות שנצברו בזמן המגיפה, מחסור בכוח אדם ושיעור נמוך של משכנתאות בריבית משתנה מאטים את השפעת העלאות הריבית על משקי הבית.
"כלכלנים ידועים מפקפקים בשיעור הריבית הניטרלית המשוערת של הפד לאחר המגיפה. האינפלציה מואטת בצורה משכנעת, וצפויות ירידות נוספות, בעוד שוק העבודה מתאזן בהדרגה במקביל. התמשכותם של תנאים פיננסיים מגבילים והידוק האשראי מהווים סיכונים להתרחבות כלכלית, שעלולים להוביל למיתון קל בסוף 2023 או בתחילת 2024.
"הידוק האשראי שוחק את הוצאות הצרכנים ואת רווחי החברות" הוא אומר "במונחים של אסטרטגיות השקעה, מומלצת גישה ניטרלית לסיכון ולמניות, עם העדפה לאגרות חוב בדירוג גבוה, לרבות אגרות חוב ממשלתיות אמריקאיות ואשראי בדירוג גבוה בשוק האירופאי, שווקים שאינם ארה"ב וסקטורים המסוגלים לעמוד בעלייה בעלויות התפעול לצד ביקוש חלש יותר" הוא מסיים.
לומברד אודייר היא קבוצת בנקאות שוויצרית פרטית ועצמאית. הבנק נוסד לפני יותר מ-225 שנים וניהל כספי לקוחותיו לאורך 40 משברים פיננסיים. הבנק מתמחה בבנקאות פרטית וניהול באמצעות נזילות גבוהה. ההון המנוהל של לומברד אודייר עומד על 214 מיליארד דולר.לבנק יש 28 נציגויות ב-23 מדינות ביניהן ישראל, ומעסיק כ-2,500 עובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה