השוק

המחיר הזול ביותר לחשמל בישראל: הצעד של חברת החשמל

חברת Renewables EDF ישראל חיברה לרשת חלוקת החשמל את פרויקט אשלים 2 בתעריף הנמוך ביותר הקיים כיום בישראל - כ-8.3 אגורות לקוט"ש
מערכת ice | 
חשבון חשמל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת Renewables EDF ישראל חיברה הבוקר (שני) לרשת החשמל את הפרויקט הסולארי ה 33 שברשותה, באשלים. החברה זכתה בפרויקט אשלים PV 2, בהיקף של 42 מגה -וואט, במסגרת מכרז של החשב הכללי בשיטת BOT (Build Operate Transfer).
עבודות הביצוע והקמת אשלים 2 בוצעו בזמן שיא, כאשר הן החלו בחודש יולי 2022 . במהלכן הותקנו כ 77,600 פאנלים בשטח של 600 דונם. היקף ההשקעה בפרויקט נעמד בכ-110 מיליון שקל.
יצוין כי כל החשמל שייוצר במתקן יימכר עד שנת 2048 לחברת החשמל במחיר של 8.3 אגורות לקילו וואט שעה, אשר הינו המחיר הנמוך ביותר כיום לחשמל בישראל. זאת כאשר המחיר הזול ביותר לחשמל המיוצר בארץ עד לחיבור המתקן היה כ-18 אגורות, גם הוא ממתקנים סולאריים.

קרדיט: Renewables EDF ישראל
אילון וניש, מנכ"ל Renewables EDF ישראל: "אני גאה על סיום העבודות בזמן שיא המהווים הוכחה נוספת ליכולתה של החברה לזכות במכרזים תחרותיים של פרויקטים מורכבים ולסיימם בתוך זמן קצר, והוסיף שלאור האמונה של החברה במשק ובכלכלה הישראלית בכוונתה להרחיב את היקף פעילותה בישראל בשלוש השנים הקרובות בשורה של פרויקטים בהיקף של כ-600 מגה וואט נוספים, בניהם פרויקטים סולאריים בקרקע, על גבי גגות ומתקנים צפים על המים, לצד טורבינות רוח ובטריות לאגירת חשמל שבנייתם צפויה להתחיל כבר בשנים 2024-2023".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה