השוק

מאסק חוגג: זה ההישג ההיסטורי של ספייס אקס

מניית חברת תעופת החלל של אילון מאסק הפכה ליקרה ביותר בעולם המערבי, ובכך עקפה ענקיות בתחום כמו בואינג וריית'יאון
מערכת ice | 
אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX (צילום shutterstock, יוטיוב/ insider News)
חברת ספייס אקס ממשיכה לעלות בדירוג שווי חברות התעופה והחלל והביטחון, כאשר מנייתה הפכה ליקרה ביותר במגזר בעולם המערבי ובכך עקפה ענקיות טכנולוגיות אחרות בתחום כמו בואינג וריית'יאון. ביום חמישי, CNBC דיווחה כי הערכת ספייס אקס הגיעה ל-150 מיליארד דולר, בהתבסס על מכירה משנית של מניות ב-81 דולר למניה
חברת החלל של אילון מאסק שהייתה חלוצה של רקטות לשימוש חוזר עדיין נמצאת בבעלות פרטית, אך לספייס אקס עדיין יש מניות שניתן לסחור בהן עם מכירות מסודרות על ידי החברה או בפלטפורמות צד שלישי.

שווי שוק הוא דרך אחת להעריך ערך. ערך ארגוני, הכולל דברים כמו חוב ומזומן, הוא אחר. לפי המדד הזה, ספייס אקס יושבת במקום השלישי אחרי בואינג וריית'און. מכירות הן דרך נוספת למדוד גודל. לפי מדד זה, כמה מחברות התעופה והביטחון הגדולות בעולם הן חברות סיניות בבעלות ממשלתית כמו תאגיד תעשיית התעופה של סין שהניבה מכירות של 80 מיליארד דולר ב-2021, כולל מכירות של 30 מיליארד דולר למגזר הביטחוני.
מכירות ספייס אקס הן קצת תעלומה. החברה משגרת רקטות למעשה מדי שבוע. חלקם מייצרים הכנסות מצדדים שלישיים, חלקם לוקחים את לווייני SpaceX Starlink למסלולם מעל האטמוספירה.
Starlink הוא שירות ה-Wi-Fi מבוסס החלל של ספייס אקס שאחראי לרוב השווי של 150 מיליארד דולר של החברה. Starlink סיימה את 2022 עם כמיליון מנויים ואמורה לסיים את 2023 עם כ-2 מיליון מנויים על סמך שיעורי הצמיחה האחרונים. סיום השנה עם 2 מיליון מנויים תעמיד את מכירות 2023 בכ-2.5 עד 3 מיליארד דולר.
משקיעים עשויים לקבל הזדמנות לראות את הנתונים הפיננסיים של ספייס אקס ו-Starlink כאשר החברה תצטרך לגייס יותר כסף. אילון מאסק רמז ש-Starlink יכולה לגייס כסף בהנפקה ראשונית כאשר שירות ה-Wi-Fi ישיג או קרוב להשגת רווחיות.
ככל הנראה יהיה צורך בהון חיצוני כדי להמשיך לבנות את שירות Starlink. יש היום כ-4,400 לווייני Starlink פעילים. בתוכניות הנוכחיות המספר הזה עמור להגיע ל-7,500, אבל סביר להניח שספייס אקס לא תעצור שם. המשך הרחבת קבוצת הלוויין תעלה בסופו של דבר מיליארדי דולרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה