השוק

אחרי שמחקה 96% מהכסף: החברה הזו חוזרת לגייס מהציבור

הייקון מערכות הונפקה בגל ההנפקות של השנים האחרונות לפי שווי חברה של 554 מיליון שקל והנה, שנתיים אחרי היא שווה בבורסה קצת פחות מ-33 מיליון שקל שקל; היום החברה חוזרת לבורסה ומבקשת עוד כסף מהציבור
ניצן כהן |  3
שלמה נמרודי הייקון (צילום רועי מזרחי)
הייקון מערכות הונפקה אי שם בשנת 2021 לפי שווי חברה של 554 מיליון שקל. החברה גייסה אז 150 מיליון שקל. היום, שנתיים אחרי היא נסחרת לפי שווי שוק של קצת פחות מ-33 מיליון שקל והנה היא חוזרת לשוק ומבקשת עוד כסף מהמשקיעים.
הייקון עוסקת בהדפסה של אריזות קרטון ואריזות מתקפלות. הטכנולוגיה של החברה אמורה לקצר את התהליך הייצור של האריזות האלה ובין בעלי המניות שלה ניתן לראות שמות נוצצים כמו בני לנדא ואראל מרגלית אבל נראה שגם הם בדרך להרים ידיים מההשקעה הזו.

הייקון אם כן חוזרת לבורסה ורוצה לגייס עוד כסף. החברה בסך הכל רוצה לקבל מהציבור כמעט 15 מיליון שקל כשהיא מציעה מניה ב-44 אגורות למניה אבל יש צ'ופר של אופציה שתינתן במחים במחיר מימוש של 44.4 אגורות למניה. האופציה תפקע תוך 75 ימים לאחר שתירשם למסחר בבורסה.
החלק המפתיע בגיוס הזה הוא שלמרות שמדובר בסכום קטן יחסית (פחות מ-15 מיליון שקל) הרי שבעלי השליטה בחברה בני לנדא ואראל מרגלית התחייבו להזרים ביקושים של כ-5 מיליון שקל בלבד.
בשוק ההון אומרים היום כי הגיוס של החברה בתקופה כזו שקשה מאוד לגייס בה כסף באמצעות הנפקת מניות היא בעייתית ועלולה להצביע על קשיים בחברה כשגם בעלי השליטה שהם אנשים עמידים לגמרי מתחייבים רק ל-5 מיליון שקל מה שמעלה חשש כי הם מנסים רק לשמור על חלקם בחברה כדי להציל במעלה הדרך את ההשקעה כשבאופן טבעי, בעלי מניות עם יכולת כלכלית מסוגם של לנדא ומרגלית יכלו בנקל להכניס יד לכיס ולהזרים לחברה את הסכום המבוקש (נזכיר פחות מ-15 מיליון שקל) בלי הבלגן של הנפקה בתקופה כזו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אל תתנו להם שקל (ל"ת)
    גנבים 07/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גנבים תמיד יחזרו לבית הצליחו לגנוב משם...חו (ל"ת)
    חנני 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חחח מי ישקיע בחברה שנפלה (ל"ת)
    יצחק 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור