השוק

ישראל מצטרפת למתווה מיסוי הכלכלה הדיגיטלית: מה משמעות המהלך?

מדינת ישראל אישרה את הצטרפותה למתווה מיסוי הכלכלה הדיגיטלית של ה-OECD (פילאר 1 וה-STTR). המנגנון יחול על קבוצות רב-לאומיות עם מחזור מכירות גלובלי מעל 20 מיליארד אירו ואחוז רווחיות (רווח לפני מס חלקי המחזור) מעל 10%. סכום ההכנסה שייוחס מחדש בין המדינות יחושב כ-25% מהרווח העולה על רווחיות של 10%
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, shutterstock, Magma Images)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, אישר היום (רביעי) את הצטרפותה של ישראל להצהרה על המתווה המשותף בעניין מיסוי כלכלה דיגיטלית, עליה חתמו 138 מדינות בחסות ה-OECD (פילאר 1 וה-STTR).
מיסוי הכלכלה הדיגיטלית הינו פרויקט מרכזי של ארגון ה-OECD, שמטרתו להתמודד עם תכנוני מס של תאגידים רב-לאומיים הכוללים הימנעות מתשלומי מס ע"י שחיקת בסיס המס או הסטת רווחים למקלטי מס.

במסגרת התכנית, מתווה פילאר 1 (Pillar 1) עליו הוצהר אתמול, בהשתתפותה של ישראל, עוסק במיסוי רווחי תאגידי הענק הרב-לאומיים, על ידי המדינות שלתושביהן הם נותנים שירותים או מספקים מוצרים. מהצהרה זו ייגזר הסכם רב-צדדי שיאפשר מיסוי חלק מרווחי תאגידי ענק אלה במדינות בהן הם פועלים גם אם לא מתקיימת נוכחות פיזית במדינה. 
המנגנון יחול על קבוצות רב-לאומיות עם מחזור מכירות גלובלי מעל 20 מיליארד אירו ואחוז רווחיות (רווח לפני מס חלקי המחזור) מעל 10%. סכום ההכנסה שייוחס מחדש בין המדינות יחושב כ-25% מהרווח העולה על רווחיות של 10%. 
ההסכם הרב-צדדי כולל גם התחייבות של המדינות לבטל צעדים חד צדדיים למיסוי שירותים הדיגיטליים של חברות ללא נוכחות פיזית בתחומן והתחייבות שלא להנהיג אמצעים כאלה בעתיד. ההסכם לא יחול על משאבי טבע ושירותים פיננסיים מוסדרים. הצהרת המדינות כוללת גם הסכמה על אימוץ מנגנון מוסכם לקביעת תמחור של חברות הקבוצה המפיצות את מוצרי הקבוצה (מחירי העברה), וכן הטבה למדינות מתפתחות, שיוכלו לבקש לנכות מס במקור בשיעור גבוה יותר בתנאים מסויימים (ה-STTR). 
את העבודה מול ארגון ה-OECD בנושא זה מובילים מנהל הכנסות המדינה באגף הכלכלן הראשי שבמשרד האוצר והיחידה למיסוי בינלאומי שברשות המסים. נוסח ההצהרה ורשימת המדינות השותפות לה מופיעים באתר ארגון ה-OECD .
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "ישראל גאה להיות שותפה בקביעת סטנדרטים בינלאומיים מוסכמים בתחום המיסוי הגלובלי במסגרת ארגון ה-OECD, בשיתוף עם המדינות האחרות. המתווה החדש עליו הסכמנו יסייע להתאמת מערכת המס למציאות הגלובלית העכשווית, ויסייע לקבוע סביבה עסקית אחידה, שקופה והוגנת עבור חברות גלובליות הפועלות גם בישראל. אני מודה לצוותים המקצועיים באגף הכלכלן הראשי וברשות המסים על העבודה המאומצת בנושא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל זב חוטם מוציא חשבונית ומקבל צי'ק מרשות המיסים (ל"ת)
    לילי 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור