השוק

מניית אנרג'ין טסה ביותר מ-20% בפחות משבועיים זו הסיבה

אנרג'ין היא אחת החברות המעניינות בבורסה; החברה מצליחה באמצעות כלי בינה מלאכותית לפתח זני צמחים שעמידים למחלות וכן הלאה ולאט לאט המשקיעים מתחילים לגלות אותה; המניה שלה, אגב, טסה ביותר מ-20% תוך פחות משבועיים
ניצן כהן | 
גיל רונן (צילום רמי זרנגר, unsplash, pexels)
אנרג'ין היא אחת החברות המעניינות בבורסה. החברה עושה שימוש באמצעות כלי בינה מלאכותית לפתח זנים של צמחים שעמידים בפני מחלות וכן הלאה. היכולות של החברה עשויות להתברר כמעניינות מאוד לטווחים הארוכים ואם לא יקרה משהו חריג ולא יתגלו דברים לא מרנינים על החברה במעלה הדרך, הרי שאנחנו מדברים כאן על חברה שיכולה לקחת חלק בפתרון העולמי למשבר המזון.
אנרג'ין הצליחה לא מזמן לפתח ולמסחר זנים של עגבניות שעמידים בפני סוגים שונים של מחלות וזה אומר שאותם הזנים יגיעו למדפים בסופרמרקטים המקומיים כמעט ללא בלאי שנובע ממחלות של הצמח עצמו. התהליך הזה מאפשר לעשות שימוש יעיל יותר בשטחים חקלאיים ולצמצם את השימוש בכימיקלים בשלבי גידול הפרי או הירק הרלוונטי.

אנרג'ין הפתיעה היום עם הודעה מעניינת חדשה שיכולה יותר מכל להעיד על היכולות שלה. אם כן, החברה דיווחה היום כי חברת הבת בקנדה (בבעלות מלאה של החברה) השלימה אבן דרך נוספת במסגרת שלב המחקר והפיתוח בפרויקט פיתוח זנים העמידים למחלה פטרייתית בקנולה (Clubroot), הכוללת: השלמת מיפוי תכונת העמידות בגנום צמח הקנולה, זיהוי גנים ייחודיים פוטנציאליים בזנים העמידים, אשר מעניקים לצמח את תכונת העמידות וכן איתור ופיתוח סמנים גנטיים המאפשרים להבדיל בין צמחי קנולה רגישים למחלה לבין צמחי קנולה עמידים למחלה.
חברת הבת הקנדית של אנרג'ין הגישה בקשת פטנט מקדמית נוספת להגנה על תכונת העמידות והסמנים הגנטיים המזהים את התכונה.
צמח הקנולה נחשב לאחד הגידולים המובילים בקנדה, שווי התעשייה המוערך הינו 22.5  מיליארד דולר בשנה(1). ה-Clubroot הינה מחלה הנובעת מפטרייה המשתמרת בקרקע, חודרת לשורשי הצמח, מעכבת את התפתחותו ופוגעת קשות ביבול. המחלה מתפשטת במהירות וכבר זוהתה ברוב שטחי גידול הקנולה בקנדה ובאזורים אחרים בעולם. המחלה יכולה להוביל לירידה ביבול של בין 35% ל-75% במקרים קיצוניים, דבר ההופך את הגידול של הקנולה לבלתי כדאי לחקלאים, למרות השימושים הרבים בשוק המזון.
זהו פרוייקט נוסף בו פועלת אנרג'ין במודל פיתוח של קניין רוחני כנגד הכנסות מתמלוגים. בהתאם לדיווח זה ועל בסיס השלמת מיפוי התכונה, איתור ופיתוח הסמנים הגנטיים ובמקביל להשלמת הפיתוח, תוכל החברה להציע את התכונה למסחור באופן שבו חברות זרעים המוכרות זרעי קנולה לחקלאים יוכלו להטמיע את תכונת העמידות בתמורה לתשלומי מקדמות (בין היתר בגין אבני דרך), ולאחר השלמת הפיתוח ומסחור הזרעים, גם קבלת תמלוגים ממכירות הזרעים.
חברת הבת בקנדה החלה לקיים פגישות עם שותפים ולקוחות פוטנציאליים לשם מסחור תכונת העמידות. להערכת החברה, בכפוף להשלמת שלב הפיתוח בפרויקט, לקיומם של תנאי שוק מתאימים, והצלחה בהטמעה ומסחור הזרעים, כל אחד מהסכמי המסחור של התכונה עשוי להצטבר לסכום מהותי של מיליוני דולרים ומעריכה כי תוכל להפיק הכנסות ממקדמות ותשלומי תמלוגים במסגרת הפרויקט לא יאוחר משנת 2025, כפי שדווח בעבר.
לפני כשבוע וחצי דיווחה אנרג'ין כי היא מתקדמת בשלב המסחור בפרויקט לפיתוח זני עגבניות בעלי עמידות גבוהה לוירוס הטובמו, לאחר שלקוחות להם סיפקה החברה זרעים המכילים את העמידות והשלימו את תהליך הבדיקה ציינו כי זוהתה רמת עמידות גבוהה בזני עגבנייה הנגועים בווירוס. בכך הושלם מול לקוחות אלו שלב הוולידציה והם נמצאים בתהליך ההטמעה לקראת מסחור (מכירת זרעים לחקלאים).
הפתרון הטכנולוגי של אנרג'ין הוכח לטענתה בלמעלה מ-300 פרויקטים עם מעל 100 לקוחות ב-30 מדינות ברחבי העולם. בין לקוחות החברה נמנות החברות המובילות בעולם בתחומי החקלאות, מזון, משקאות, שמן, נייר, גומי, קפה ועוד.
ד"ר גיל רונן, מייסד ומנכ"ל אנרג'ין: "אנרג'ין ממשיכה במלוא המרץ ביישום האסטרטגיה העסקית אותה התוותה. רק לאחרונה דיווחה החברה על השלמת ולידציה על ידי לקוחות והתקדמות בתהליך מסחור הפרויקט לפיתוח זני עגבניות העמידות לוירוס הטובמו, והיום אנו שמחים לדווח כי החברה התקדמה לעבר שלב המיסחור המקדמי בפרוייקט המחלה הפטרייתית בקנולה, זאת תוך כדי הגנה נוספת על התכונה באמצעות בקשת פטנט מקדמית.
"זוהי בשורה לשוק הקנולה העולמי המתמודד עם המחלה הפטרייתית Clubroot התוקפת את גידולי הקנולה בכל העולם ומורגשת ביתר שאת בקנדה, שם היא מהווה כ-40% מהגידולים החקלאיים במדינה. העמידות הגבוהה של זני הקנולה של אנרג'ין כבר קיבל אישור מידי מכוני מחקר מובילים בקנדה ובאירופה. החברה תתחיל לקיים פגישות עם שותפים ולקוחות פוטנציאליים ולקדם את המסחור של תכונת העמידות שנמצאה כבר במקביל להשלמת שלב הפיתוח. אנו מעריכים כי כל אחד מהסכמי המסחור של התכונה עשוי להצטבר לסכום מהותי של מיליוני דולרים ויוכל להפיק הכנסות, ממקדמות ותשלומי תמלוגים, במסגרת הפרויקט לא יאוחר משנת 2025, כפי שדווח בעבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה