השוק

נקסטקום ודוראל מכריזות: 4 חוות סולאריות חדשות יוקמו בישראל

הסכמים אלו מצטרפים לסדרת הסכמים עליהם חתמה נקסטקום בתחום האנרגיה המתחדשת מתחילת 2023, במסגרתם דיווחה על שלוש זכיות משמעותיות בתחום האנרגיה המתחדשת בהיקף מצטבר של כ-95 מיליון שקל ויותר, כולם להשלמת ביצוע עוד ב-2023. ההסכמים נחתמו, בין היתר, עם קבוצת דוראל, משק אנרגיה וחברת אנרג'יקס
מערכת ice | 
הפרויקט של נקסטקום ודוראל (צילום נקסטקום)
קבוצת נקסטקום, העוסקת בתכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות ופתרונות בתחומי התקשורת והאנרגיה המתחדשת, ממשיכה להרחיב את פעילותה עם קבוצת דוראל משאבי אנרגיה מתחדשת בע"מ ומדווחת על חתימת הסכמי EPC לתכנון, רכש והקמה של ארבעה פרויקטים מסוג חווה סולארית (מתקני ייצור) משולבי אגירה, בארבעה אתרים בישראל, בתמורה לסך כולל של כ-40 מיליון שקל. בכך מכפילה נקסטקום, בתוך מספר חודשים, את היקף הפעילות שלה אל מול דוראל לכ- 7 פרויקטים בתמורה כוללת המגיעה ליותר מ-80 מיליון שקל.
הסכמי ההקמה שנחתמו לא כפופים לתנאים מתלים ונקסטקום, באמצעות החברה הנכדה נקסטקום אנרג'י, החלה את הביצוע של השלב ההנדסי בשניים מאתרי הפרויקטים, וסיום הקמתם צפוי במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2023. התחלת עבודה בשני האתרים האחרים כפופה לקבלת אישורים סטטוטוריים ע"י היזם. אנרג"י התחייבה בהסכמי ההקמה לתקופת בדק ואחריות לפרויקטים לתקופה של 36 חודשים לאחר סיום שלב ההקמה ומסירתם ליזם. בנוסף, אנרג'י במו"מ מתקדם עם דוראל לחתימת הסכמי תחזוקה, במסגרתם תעניק שירותי תחזוקה שוטפת לפרויקטים לאחר השלמת ההקמה ומסירתם.
התמורה בגין הפרויקטים תשולם לאנרג'י בהתאם לאבני הדרך שנקבעו בהסכמי ההקמה. שיעור הרווחיות הצפוי בפרויקטים דומה לשיעורי הרווחיות שהניבו לנקסטקום פרויקטים דומים. הסכמים אלו מצטרפים לסדרת הסכמים עליהם חתמה נקסטקום בתחום האנרגיה המתחדשת מתחילת 2023, במסגרתם דיווחה על שלוש זכיות משמעותיות בתחום האנרגיה המתחדשת בהיקף מצטבר של כ-95 מיליון שקל ויותר, כולם להשלמת ביצוע עוד ב-2023. ההסכמים נחתמו, בין היתר, עם קבוצת דוראל, משק אנרגיה וחברת אנרג'יקס.
במקביל, בתחום פעילות מגזר התקשורת, זכתה נקסטקום בחודשים האחרונים במכרז אסטרטגי של החשב הכללי באוצר ותקים תשתיות תקשורת למשרדי הממשלה ולגופים מוסדיים עם פוטנציאל הכנסות של 175 מיליון שקל. ההתקשרות צפויה להניב לחברה הכנסות בהיקף של כ-25 מיליון שקל בשנה, והעבודות החלו ברבעון השני של 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה