השוק

בנק הפועלים סוגר את הפעילות בשוויץ - החזיר את הרישיון לפיקוח

בנק הפועלים משלים את סגירת הפעילות בשוויץ מיד לאחר שהשלים את תהליך סגירת החקירות והתיקים בארה"ב; הבנק השלים היום את החזרת הרישיון הבנקאי המיוחד לרשויות המקומיות
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום גדי דגון, shutterstock)
בנק הפועלים סוגרת הפעילות בשוויץ אחרי סגירת החקירות והתיקים בארה"ב. ההחלטה לסגור את הפעילות שם נפל בהנהלת הבנק כבר לפני תקופה ארוכה אולם  הבנק המתין לסגירת החקירות והתיקים בארה"ב. הבנק השלים היום את המהלך עם מסירת הרישיון הבנקאי העצמאי שלו בשוויץ.
בעבר הפעילות של הבנקים הישראלים בשוויץ הייתה פעילות מעניינת. הבנקים הישראלים ביקשו (וקיבלו) רישיון בנקאי שוויצרי מה שהכפיף את הפעילות שלהם שם לחוקי הבנקאות הנוקשים שכללו חיסיון מלא על שמות בעלי החשבונות ובכלל העל הפעילות הבנקאית שמתבצעת שם.

בעשור הקודם נחקקו חוקים חדשים ונוקשים שהובילה הממשל האמריקאי שהביא לביטול החיסיון הבנקאי השוויצרי המיוחד וכעת החיסיון הבנקאי שם הוא כמעט כמו בכל העולם. החקיקה החדשה אז הביאה לסיום נושא החשבונות הממוספרים. כלומר, חשבונות שאין שם לבעלים שלהם אלא מספר שבאמצעות ניתן להזדהות ולמשוך או להפקיד כספים.
אחרי שבוטל כל נושא החשבונות הממוספרים לא היה טעם לבנקים שאינם בנקים שוויצרים להחזיק רישיון בנקאי מקומי בגלל העלויות הכבדות שגוזרת פעילות כזו. הפעילות הבנקאית של בנק הפועלים גרמה לו ברבעון הראשון של השנה הפסדים של 2 מיליון פרנק שוויצרי ולהפסדים של 5 מיליון פרנק שוויצרי ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהפסדים הרבעוניים של הפעילות בשוויץ מיוחסת לירידה בהוצאות המשפטיות הקשורות לחקירה בארה"ב (שנסגרה בינתיים) ולא בגלל עלייה בפעילות ומכאן ההחלטה להחזיר את הרישיון הבנקאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה