השוק

בלקרוק: צפו לרכבת הרים במחצית השניה של השנה

בלקרוק, אחת ממנהלות הכסף הגדולות בעולם מעריכה שבמחצית השניה של השנה, זו שמתחילה היום, תאופיין בתנודתיות מוגברת בשוקי המניות וזו אמירה מכובסת ל"רכבת הרים"
ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
קונצנזוס התחזיות בשווקים הפיננסים מדבר על כך שהמחצית השניה של השנה תהיה חיובית, או חיובית יחסית למחצית השניה של השנה שעברה. הריבית הגבוהה תמשיך לחלחל לכלכלה הריאלית ובאופן עקרוני היא כבר מגולמת בשווקים שמתחילים לתמחר התחלת הורדת ריבית בשנה הבאה.
בלקרוק, אחת ממנהלות הכסף הגדולות בעולם אוחזת בדעה מעט שונה. שם מעריכים שהשוק במחצית השניה של השנה ימשיך לסבול מהריבית הגבוהה ובמקביל השווקים הפיננסיים יסבלו מתנודתיות גבוהה.

אם כן, בלקרוק, מנהלת למעלה מ-9 טריליון דולר, מפרסמת היום את תחזיתה לשווקים לחציון השני של 2023. במסגרת התחזית בחנו מומחי מכון ההשקעות של בלקרוק את משטר המאקרו והשוק החדש והשלכותיו על בניית תיקים וניצול הזדמנויות השקעה. 
"בעולם המאופיין במגבלות אספקה מתמשכות ולחצים אינפלציוניים מתגברים, מכון ההשקעות בלקרוק מזהה שינוי לעבר מדיניות מוניטרית הדוקה יותר של הבנקים המרכזיים ומגדיר אותו כ"נורמלי החדש". רקע מאקרו זה, למרות שמעלה אתגרים רבים, מציג הזדמנויות השקעה רבות על רקע תנודתיות השוק.  
כשעיקרי התחזית הן: השוק נמצא במשטר כלכלי חדש כשהבנקים המרכזיים צפויים לשמור על מדיניות מוניטרית הדוקה כדי להתמודד עם לחצים אינפלציוניים. סביבת הריביות הנמוכות של לפני המגפה לא תשוב בשנים הקרובות, הדבר ישפיע על מאזן היחסים הכלכליים שישתנה במשטר הכלכלי החדש.
"השינויים בשוק מציגים הזדמנויות חדשות שיווצרו מתנודתיות המאקרו הנוכחית מתורגמת לתנודתיות מוגברת בשוק. חשיפת תיקי ההשקעות למחלקות נכסים רחבות עשויה לא לספק תשואות כמו בעבר, מה שמחייב גישה מפורטת יותר בבחירת סוגי הנכסים והסקטורים.
"השינויים המבניים כמו כניסת הבינה המלאכותית, גלובליזציה שמונעת על ידי כוחות גיאו-פוליטיים, המעבר לכלכלה דלת פחמן, הזדקנות האוכלוסיות ומערכת פיננסית דינמית צפויים ליצור שינויים משמעותיים ברווחיות חברות ויש לנצלם בתהליך בחירת ההשקעות. ומכאן חשוב לזהות מגזרים וחברות שעומדים להפיק תועלת מכוחות מבניים אלו, הדבר חיוני להצלחת השקעות". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה