השוק

אחרי מכתב הנגיד: הממשלה תקפיא את הפגיעה בעצמאות בנק ישראל

אחרי שנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, פנה במכתב חסר תקדים בחריפותו לנתניהו, הודיע חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס כי לא יניח את הצעת החוק שתפגע בעצמאות בנק ישראל ותחייב את הבנקים לשלם ריבית על הפלוס בחשבון, להצבעה בקריאה טרומית
ניצן כהן |  1
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
אחרי מכתב חסר תקדים בחריפות ששלח אתמול נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, לראש הממשלה, בנימים נתניהו, הודיע הבוקר חה"כ ינון אזולאי מש"ס שלא יניח היום את הצעת החוק שתחייב את הבנקים לשלם ריבית על הפלוס בחקיקה ראשית. נגיד בנק ישראל, פורפ' אמיר ירון ראה ובצדק את החוק כפגיעה ממשית במדיניות המוניטרית של בנק ישראל ומכאן פנה אתמול במכתב חסר תקדים בחריפותו לנתניהו.
מחבר הכנסת ינון אזולאי נמסר כי "אחר התייעצות עם יו״ר תנועת ש״ס הרב אריה דרעי, ראש הממשלה, ויו״ר הקואליציה אופיר כץ, החליט חבר הכנסת ינון אזולאי להמתין עם העלאת הצעת החוק שתחייב את הבנקים לשלם ריבית על יתרת העו״ש.  זאת עד לשבוע הבא, המועד בו הבנקים נדרשים להחזיר תשובה לגבי בקשתו של נגיד בנק ישראל".

נזכיר כי לאור גל החקיקה הפופוליסטי של הממשלה בכל הנוגע למערכת הכלכלית בישראל הרי שחוק מהסוג הזה עלול להביא למצב בו בנק ישראל אינו עצמאי וזה חמור מאוד במערכת היחסים של ישראל עם העולם. שליטה ולו חלקית של ממשלה, כל ממשלה במדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי עלולה להביא לתגובת שרשרת של חברות הדירוג והמשקיעים.
כאן כדאי לציין שאתמול לאחר שפורסם המכתב בכלי התקשורת החל  הדולר להתחזק באופן משמעותי מול השקל וחצה את רמת ה-3.67 שקל.
נכון להיום הבנקים: לאומי, מזרחי טפחות וירושלים הודיעו על מבצע שיכלול תשלום ריבית על הפלוס בחשבון וזה אומר שאם באופן וולנטרי המערכת הבנקאית תעשה את הצעד הזה ולו המינימלי (וזה מה שהם עושים) יכול להיות שהממשלה תחדל ולו לרגע קט בחקיקה שפוגעת במרקם החיים הכלכלי הסביר בישראל של 2023.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעשי הנבלה של דרעי ושות.
    מחמוד ע 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לחסל את כוחם הפוליטי של דרעי ושות .שתאוות הבצע מוליכה אותם כנגד עם ישראל ,כנגד ההגיון הנדרש לפגיעה בתאוות הבצע של הבנקים ,ואף שת"פ מלא עם כל גורם שהוא נהנתן ,המןצץ את דמם של אזרחי ישראל וזאת כדי לתת בידו כח ועמדה טובה ותר לסחיטה של ותם גורמים למען מפלגתו ומיופי כוחה !?
    סגור