השוק

היציבות מתערערת: הדולר מזנק וחוצה את רמת ה-3.66 שקל

הפרסום על ביקור נתניהו בסין (ולא בארה"ב) והמכתב החריף של בנק ישראל בצירוף פרסומים על מכתבי מחאה של חיילי מילואים שולחים את הדולר חזרה לאזור הגבוהה של ה-3.66 שקל
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום shutterstock)
היציבות הפוליטית-מדינית מתערערת ואם מוסיפים אליה את הפרסומים על ביקור ראש הממשלה בסין (תחת ביקור בארה"ב) והמכתב החריף ששלח נגיד בנק ישראל על הפגיעה בעצמאות הבנק המרכזי אז הנה אנחנו מקבלים דולר שחוזר להתחזק בשיעורים ניכרים שיעשו שמות באינפלציה רגע לפני החופש הגדול.
הדולר מתחזק בשעה זו בשיעור חד של 0.7% ונסחר ברמה של 3.663 שקל. האירו מתחזק בשיעור דומה ונסחר ברמה של 4.01 שקל והפאונד הבריטי מזנק ב-0.84% לרמה של 4.66 שקל.

אם כן, החקיקה המשפטית חזרה לסדר היום ובמלוא עוזה ונראה כי המחאה חוזרת יחד איתה אבל זה עוד עבר איכשהו לסדר היום. מה שהלחיץ היום את המשקיעים בשוק המט"ח הוא הפרסום לפיו ראש הממשלה, נימים נתניהו יטוס לביקור בסין וזאת כל עוד היחסים של ישראל עם ארה"ב מתערערים וזה נתפס רע מאוד בשוק ההון.
נתון נוסף שיש לשים אליו לה הוא המכתב החריף בחריגותו של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, לנתניהו לפיו החוק לקביעת ריבית מינימום על הפיקדונות ובחשבונות הוא זו חציית קו אדום של ממש ומדובר בפגיעה קשה בעצמאות בנק ישראל מה שמתקבל רע מאוד אצל המשקיעים בשוק ההון.
אם כן, ניתן לראות ששוב חזרנו לימים (לאחר כמה שבועות של הפוגה) בהם המסחר במט"ח אינו פועל בפרמטרים כלכליים כפי שהורגלנו עד לפני כחצי שנה אלא מחוסר היציבות הפוליטי, נתון שמאפיין מדינות מתפתחות וזה רע לכלכלה ורע לעסקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה