השוק

דן & ברדסטריט: 80% מהעסקים בישראל העלו מחירים לאחרונה

רויטל רוט, מנהלת מחלקת אנליזה בחברת המידע דן & ברדסטריט אומר היום כי 80% מהעסקים בישראל העלו מחירים בעוד 60% מהעסקים רשמו ירידה בפדיון; "הצעדים של בנק ישראל מחלחלים, העסקים מתייעלים בן במישור המחירים והן במישור המימון"
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
רויטל רוט, מנהלת מחלקת אנליזה בדן & ברדסטריט, חשפה נתונים מעניינים על העסקים בישראל וזאת אחרי סקר שביצעה חברת המידע העסקי דן&ברדסטריט. מהנתונים עולה כי יותר מ-60% מהעונים לסקר דיווחו כי המשבר במדינה גרם לירידה במכירות העסק, למעלה מ-80% מבעלי העסקים דיווחו כי המצב הכלכלי אילץ אותם לבצע עליית מחירים, 21% מהחברות ביצעו צמצום מסוים בכוח האדם, בעיקר בענף ההייטק ול-50% מהעסקים השתנה היקף המימון. בנוסף, למעלה 60% מבעלי העסקים מדווחים על פגיעה בתזרים המזומנים של העסק.
רויטל רוט, מנהלת מחלקת אנליזה בדן & ברדסטריט: "להערכתנו הצעדים שנוקט בנק ישראל מוצאים ביטוי בשטח באופן מתון, העסקים בישראל אכן מבצעים צעדי התייעלות ונערכים למצב החדש, בעיקר מבחינת התאמת מחירים והתאמת אמצעי המימון. לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן של חודש מאי, שהפתיע לטובה עם התמתנות האינפלציה לכדי קצב שנתי של 4.6%, הערכתנו היא שמגמת העלאות הריבית צפויה להתמתן הן בארץ והן בעולם".

על פי נתוני דן אנד ברדסטריט, עסקים רבים במשק נוקטים צעדי התייעלות ומסתגלים לעבודה בתנאי סביבת ריבית גבוהה יותר מזאת אשר הורגלנו אליה בשנים האחרונות. ענף הנדל"ן הינו הענף המושפע ביותר מהעלאת הריבית, הן עקב תלות גבוהה במימון והן עקב רווחיות נמוכה בענף.
"אנחנו עדים לקבלנים רבים שנקלעים לקשיים, קבלנים רבים שמדווחים על קושי בקבלת אשראי, קושי בהמשך תשלום עבור אשראי קיים, ולקיפאון כללי במכירות. בענף זה אנו סבורים כי דרושה התערבות ממשלתית במתרחש בצעדים גדולים ומשמעותיים. המצב היום במשק מאתגר, יש עליה בכמות צ'קים חוזרים, יש יותר עסקים שנופלים/נכנסים לכשל בימים אלו (חלקן גם חברות ותיקות). יש לזכור כי המשק הישראלי כבר ידע תקופות של סביבת ריבית גבוהה, דוגמת תחילת שנות ה-2000 ולמד להתמודד עמן בהצלחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה