השוק

אחרי האקזיט הענק: עזריאלי מגייסת 700 מיליון שקל

דנה עזריאלי ממשיכה להצטייד במזומנים ואחרי האקזיט הענק בחוות השרתים שיניב לה רווח של 1.3 מיליארד שקל, היא יוצאת בגיוס גדול לא פחות - של 700 מיליון שקל; עזריאלי אמורה לפרוע למחזיקי האג"ח סכומי עתק החל מהשנה הבאה
ניצן כהן | 
דנה עזריאלי (צילום זיו קורן עזריאלי)
אחרי האקזיט הענק במסגרתו מכרה קבוצת עזריאלי את חוות השרתים שלה ברווח של 1.3 מיליארד שקל היא יוצאת לגיוס גדול לא פחות של 700 מיליון שקל. הגיוס של עזריאלי יהיה באמצעות הנפקת אגרות חוב שלא יהיו מובטחות בשעבודים אבל מדורגות בדירוג הגבוה של AA פלוס.
צריך לזכור שגיוס סכומי כסף כאלה אינו פשוט בתקופה הזו אבל הוא אפשרי. עזריאלי נהנית ממוניטין טוב בשוק ההון ויש לה נכסים טובים אבל היא ממונפת מידי וזה עלול להביא לכך שהמשקיעים המוסדיים ידרשו ריביות גבוהות יותר שישקפו את הסיכונים לכלכלה המקומית כמו גם את המינוף הגבוה של החברה.
המהלכים הפיננסים של דנה עזריאלי הם משמעותיים בעיקר בשל העובדה כי החברה אוחזת בחוב משמעותי של יותר מ-19 מיליארד שקל. רובו של החוב הזה (כמעט 16 מיליארד שקל) נמצא בידי מחזיקי האג"ח של החברה וחשוב לציין כי החוב הזה הוא צמוד מדד מה שהופך את הוצאות המימון של הקבוצה בתקופה הזו (של אינפלציה גבוהה) לכבדות מאוד.

לוח ההפירעונות של עזריאלי הוא קשוח ובעוד שהשנה היא צריכה לפרוע למחזיקים "רק" 380 מיליון שקל, הרי שהחל בשנה הבאה וב-8 השנים הקרובות היא אמורה לפרוע למעלה ממיליארד שקל בכל שנה. בשנה הבאה היא אמורה לשלם 1.1 מיליארד שקל למחזיקים ומידי השנה הפירעונות גדלים עד לשיא שיהיה בשנים 2026, 2027 ו-2028 אז היא תצטרך לפרוע למחזיקי האג"ח כמעט 2 מיליארד שקל בכל שנה ומכאן הצורך של החברה להתחיל לגייס כסף למחזר את החוב.
נכון להיום אגרות החוב של עזריאלי סחרות בתשואה סבירה מה שמקל עליה את הגיוסי הקרוב. נכון להיום התשואה הממוצעת של החוב של עזריאלי עומד על 2.7% צמוד מדד שזה מרווח של 1.61% מהאג"ח הממשלתי המקביל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה