השוק

הפתעה: בנק הפועלים ישתתף בהנפקה של חברת החיתום IBI

בבנק הפועלים החליטו להשתתף בהנפקת הזכויות שתעשה חברת הבת IBI חיתום, אבל הודיעו שככל שבטעות תגדל ההחזקה של הבנק בחברה, הוא ימכור אותה
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום unsplash, יחצ גדי דגון)
בנק הפועלים הודיע לחברת הבת IBI חיתום שהחליט להשתתף בהנפקת הזכויות שתבצע אבל אם בטעות תעלה ההחזקה שלו מעבר לרמת ה-25%, הרי שבכוונתו למכור כל מניה עודפת שתיווצר. בבנק הפועלים אף הגדילו לעשות וכבר התקשרו עם גורם שלישי למכור את ההחזקות העודפות.
נסביר לרגע את הדברים. חברת החיתום IBI שמוכרת בשמה הקודם פועלים IBI ביקשה להעלות את שכר הבכירים שלה בשיעורים מפליגים עד כדי שחלק ניכר מהרווחים שלה ילכו כתשלום משכורות למנהלים (ירון מוזס, שי נבו ועופר גרינבאום) בנק הפועלים שמחזיק ב-25% מהחברה החליט שהמצב הזה לא מתקבל על הדעת ולא יכול להיווצר מצב בו מנהלי חברה ייקחו כשכר כמעט את הרווחים שלה.

באופן טבעי הסכם השכר החדש עבר לאישור האסיפה הכללית וזו החליטה לדחות את העלאת השכר. מוזס, נבו וגרינבאום החליטו להעביר את ההסכם לאובר-רולינג בדירקטוריון וזה החליט לכפות את ההסכם החדש על בעלי המניות.
בתגובה החליט בנק הפועלים שמהווה גב חזק מאוד לחברה להתנתק ממנה ולהפוך את ההשקעה להשקעה פיננסית כך שאת הנפקת הענק שעשה ביצע עם חברת חיתום אחרת (אוריין).
או אז החליטו מנהלי IBI חיתום שאיבדו את גבו החזק של הבנק לצאת להשקעה בסוג של קרן השקעה ספק קרן גידור בשונה מפעילות הליבה בתחום החיתום והחליטו שהם לוקחים את החברה להנפקת זכויות, כנראה מתוך אמונה שהבנק לא ישתתף בהנפקה וידולל.
בבנק הפועלים לא יושבים אנשים תמימים והחליטו שישמרו על ההחזקה שלהם וישתתפו בהנפקת הזכויות מתוך אמונה שבמעלה הדרך יוכלו למכור את החזקתם ב-IBI חיתום ברווח או סוג של רווח וזו ההתפתחות של היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה